17
27.06.2018, 09:43Lektura na 2 minuty

Multiplayer w Dużej Polskiej Grze jest już właściwie pewny

Ciekawe (Cyberpunk 2077), o (Cyberpunk 2077) jaki (Cyberpunk 2077) tytuł (Cyberpunk (2077) może (Cyberpunk 2077) chodzić (Cyberpunk 2077)...


Mateusz Witczak

Na stronie Redów pojawiły się nowe oferty pracy. Studio (a konkretniej: jego wrocławska odnoga) szuka m.in. projektanta multiplayera, do którego obowiązków będzie należała „pomoc w zaprojektowaniu trybu dla wielu graczy o najwyższej jakości”, oraz – chociażby – „balansowanie skilli, broni i innych mechanizmów”. Firma wymaga przynajmniej czterech lat doświadczenia, „zrozumienia potrzeb graczy”, „niezależności i dyscypliny”, i tak dalej, i tym podobne…

Ponadto studio poszukuje pracowników na dumnie brzmiące stanowiska network programmera (który miałby tworzyć „sieciową warstwę” technologii RED Engine) oraz senior technology programmera (który powinien mieć „doświadczenie z shooterami i tytułami dla wielu graczy”). Dwa ostatnie stanowiska są opatrzone tagami „Cyberpunk 2077”, co w zasadzie rozwiewa wątpliwości, czym będą zajmować się developerzy.

Wygląda zatem na to, że powołany w marcu tego roku wrocławski oddział studia będzie się zajmował produkcją trybu dla wielu graczy do gry, nad którą wspólnymi siłami dłubią już warszawski i krakowski CD Projekt Red.

Czy możemy mówić o zaskoczeniu? Nie. Choć teraz Redzi hamletyzują, o trybach sieciowych Adam Badowski przebąkiwał już w 2013, mówiąc o Cyberpunku 2077 wprost:


To będzie napędzany historią RPG z niesamowitym trybem dla pojedynczego gracza, ale zamierzamy dodać opcje multiplayerowe.



Jakiś czas temu firma pobrała też unijne dotacje (GameINN), które przeznaczy m.in. na stworzenie nowoczesnej architektury trybu dla wielu graczy. Wcześniej o planach wspólnej eksploracji Night City anonimowo wspominali również byli pracownicy.

O singlowym obliczy Cyberpunka 2077 dowiedzieliśmy się w Los Angeles całkiem sporo. Zresztą wczoraj przekazywaliśmy wam informacje o świecie gry, którymi podzielili się twórcy. Pochyliliśmy się również nad zmianami, jakie zaszły w technologii RED Engine oraz opublikowaliśmy całkiem obszerną zapowiedź i całkiem obszerną galerię


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze