PUBG w pięć lat stanie się dyscypliną e-sportową
Zawodnicy mają zarabiać na wewnątrzgrowych bluzach z kapturem i apaszkach.
W stolicy Niemiec trwa właśnie PUBG Global Invitational, kolejna (w 2017 roku gra pojawiła się na Gamescomie i IEM Oakland, w 2018 zawitała do katowickiego Spodka) impreza, na której PUBG Corporation chce udowodnić e-sportowy potencjał swojego bestsellera.
Prezes Changan Kim zaznaczył na spotkaniu z prasą, że jego firma planuje uczynić z e-sportowego PUBG-a „samodzielny produkt”, a nie wykorzystywać e-sportowe zmagania jako „narzędzie marketingowe”. Przedstawił nam również powzięty w tym celu plan pięcioletni, zgodnie z którym studio zamierza oprzeć swoją strategię na kilku filarach:
Swoją drogą – podczas mistrzostw mieliśmy okazję rozmówić się z Brendanem Greenem, znanym szerzej jako PlayerUnknown. Efektem naszej rozmowy będzie artykuł, który przeczytacie w nadchodzącym CDA 10/2018.
Na zdjęciu: dwóch najważniejszych w branży ludzi z ksywkami na P.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.