Amazon też chce mieć własną chmurę do streamowania gier
Wygląda na to, że nie tylko Google i Microsoft łaszą się na ten segment rynku.
Jak donosi serwis The Information na podstawie dwóch niezależnych źródeł, właściciel Twitcha poważnie zapatruje się na wejście na rynek grania w chmurze, technologii, dzięki której moglibyśmy z łatwością odpalić najnowsze tytuły na sprzęcie niespełniającym ich wymagań. Informacje o tym zdaje się również potwierdzać pośrednio kilka ogłoszeń o pracę w Amazonie, w których firma poszukuje specjalistów na różne stanowiska związane z branżą gier, w tym także osoby zajmującej się „Cloud games”.
Według przecieków platforma miałaby ruszyć najwcześniej w 2020 roku, zaś sama firma ma obecnie konsultować się z wydawcami w sprawie tytułów, które miałyby się na niej pojawić.
Wygląda na to, że Świętym Graalem naszej branży staje się streamowanie gier – jak wiadomo, Google, Microsoft czy Electronic Art intensywnie pracują nad stworzeniem swoich wersji „Netfliksa dla gier”, a kilka podobnych usług już jest na rynku (np. PS Now czy GeForce Now). Amazon może znaleźć się w czołówce tego wyścigu, dysponując potężnym zapleczem finansowym i technologicznym.