„The Outer Worlds na wyłączność dla Epic Games Store to skok na kasę”
Chris Avellone nie ma wątpliwości co do motywów, które kierowały jego dawnymi kolegami.
The Outer Worlds to bez wątpienia jedna z ciekawszych premier szykowanych na ten rok. Wielu z nas poczuło się jednak rozczarowanych, gdy okazało się, że najnowsza produkcja Obsidian Entertainment ukaże się na PC tylko w sklepie Epic Games oraz – jak się okazało – Microsoftu. Premiera na Steamie i ewentualnych innych platformach odbędzie się z rocznym opóźnieniem. Jedną z zawiedzionych osób jest Chris Avellone.
Przypomnijmy, że twórca zaskarbił sobie serca erpegowej braci jeszcze za sprawą Fallouta 2, by w kolejnych latach wsławić się m.in. jako autor Planescape: Torment czy serii Icewind Dale. Po zamknięciu Black Isle, jak wielu jego kolegów, realizował dalsze ambicje pod szyldem Obsidianu, dając światu m.in. Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords i Fallout: New Vegas. Niestety, wkrótce po Pillars of Eternity Avellone odszedł ze studia.
Wbrew pierwszym wrażeniom, rozstanie bynajmniej nie odbyło się na pokojowych warunkach. Koledzy z Obsidianu mieli m.in. wykorzystać jego trudną sytuację rodzinną i zalegać z płatnościami. Mimo to Avellone dotąd patrzył dość pozytywnie na ich dalsze poczynania, a zapowiedzi The Outer Worlds ekscytowały go w takim samym stopniu jak wielu z nas. Wszystko zmieniło się pod wpływem informacji o wyłączności tytułu dla Epic Games Store. Twórca napisał najpierw: „zarządzie Obsidianu, mieliście JEDNO zadanie”, by w następnym tweecie rozwinąć myśl:
Nie zdawałem sobie sprawy z tego, jaki to problem, aż nie przeczytałem pierwszego tweeta i nie przewinąłem niżej. Właśnie w taki sposób zabija się najlepszy szum, jaki możesz wywołać wokół gry. Prawdopodobnie mówimy tu o największej ekscytacji, jaką kiedykolwiek wywołała jakakolwiek gra tego studia. Wystarczył jeden skok na kasę, by to podważyć.
I didn't realize the impact until I read the initial Tweet then scrolled down - it's how you kill the BEST hype you could have for a game (possibly best hype for any of the studio's game, ever), then undermine it for a cash grab.
— Chris Avellone (@ChrisAvellone) March 21, 2019
Jakie rozwiązanie proponowałby sam Avellone na miejscu pracowników Obsidianu? Zdaje się, że najlepiej ubrał to w słowa jeden z uczestników twitterowej dyskusji, który po prostu wydałby grę na kilku platformach. Na Epic Games Store (który liczy sobie mniejszą marżę) mogłaby ona być po prostu tańsza niż na Steamie, gdzie większość graczy trzyma wszystkie swoje gry.
Why not sell it on both platfroms? Make it cheaper on EGS, sell it on regular price on Steam. Let the customer decide what is more important: the price, or the fact he owns every game at one place. I can't understand why it cannot be a solution...
— Szogyenyi (@szogyenyi) March 22, 2019
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.