Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Ostatni potwierdzony klan to... [WIDEO]
Czyżby ci, o których wszyscy myśleliśmy?
Koniec z domysłami. Paradox właśnie potwierdził ostatni z pięciu pełnokrwistych klanów, do których będziemy mogli dołączyć w długo oczekiwanej kontynuacji Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Po Brujah, Tremere, Toreador i Ventrue wszyscy zastanawialiśmy się, czy twórcy zdecydują się powrócić do ulubionych przez graczy szaleńców z klanu Malkavian. Teraz możemy potwierdzić i zarazem odetchnąć z ulgą: tak. Jeśli nie graliście w jedynkę i czujecie się nieco zagubieni, Brian Mitsoda (scenarzysta obu części) tak przedstawia tę grupę:
Myślę, że najważniejsza u Malkavian jest dementacja. Odbija się ona nie tylko na opcjach dialogowych, lecz także ma zastosowanie w walce. Jednak nie w taki sposób, jak np. u Brujah, którzy zadają większe obrażenia. U Malkavian chodzi przede wszystkim o sianie chaosu.
Możemy więc liczyć na powrót dialogów z samym sobą, krzyczenia do znaków drogowych oraz inne efektowne załamania nerwowe w najmniej spodziewanych momentach. Dostaniemy też do dyspozycji nawiedzenie oraz auspicję. Ta pierwsza umiejętność będzie po prostu siać popłoch u naszych przeciwników, a po odpowiednim rozwinięciu: zamieniać ich w berserków, którzy będą rzucać się na wszystko, co stanie na ich drodze. Auspicja pozwoli nam z kolei na podglądanie NPC-ów przez ściany czy odszukiwanie ich słabych punktów. Jej wyższy poziom zezwoli na projekcję psychiczną, która pomoże nam w dyskretnej eksploracji terenu.
Twórcy wielokrotnie zwracali uwagę, że przygotowywanie klanu Malkavian oznaczało dla nich poniekąd napisanie gry od nowa, ponieważ szalone wampiry postrzegają świat zupełnie inaczej od pozostałych klanów i dysponują własnymi liniami dialogowymi. W klimat ich zwariowanej egzystencji dobrze wprowadza oficjalna zapowiedź, którą udostępniono wraz z potwierdzeniem ich obecności w grze.
A co jeśli marzył nam się powrót klanu Nosferatu albo Gangrel? Jeszcze nie wszystko stracone. Paradox zapowiedział już dodanie kolejnych w DLC udostępnianych po premierze gry.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.