Cyberpunk 2077: CD Projekt wyjaśnia kwestię „trzech cyberpunkowych projektów”
Okazuje się, że w biznesie jak w miłości – nie można pozwolić sobie na brak precyzji.
Podczas ostatniej konferencji prasowej Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projektu, zelektryzował wszystkich fanów studia. Ogłosił bowiem jak gdyby nigdy nic, że developerzy pracują przy trzech projektach związanych z Cyberpunkiem – „nad główną grą i nad dwoma jeszcze”. Oczywiście z wyciąganiem wniosków na podstawie tej wypowiedzi warto było się wstrzymać, ale trudno zaprzeczyć, że mogła sugerować ona powstawanie innych tytułów w uniwersum. Szczególnie jeżeli uwzględnimy wypowiedź Piotra Nielubowicza, wiceprezesa firmy, który na tej samej konferencji wprost powiedział (za PAP-em):
Nasz następny duży projekt będzie też w uniwersum cyberpunkowym. Pracujemy już nad nim i traktujemy to jako naprawdę duży i dla nas nowatorski projekt.
I chociaż Kiciński zastrzegł, że jeden ze wspomnianych „cyberpunkowych” zespołów zajmuje się trybem wieloosobowym Cyberpunka 2077, to wciąż wydawało się, że mamy prawo oczekiwać czegoś więcej.
Twórcy poczuli się w obowiązku doprecyzować nieco powyższe doniesienia:
Obecnie mamy pięć zespołów pracujących nad kilkoma projektami, z których trzy koncentrują się na rozwoju Cyberpunka 2077. Obejmują one CD Projekt Red Warszawa oraz Kraków, które zajmują się główną grą, a także wrocławskie studio, w którym około 40 branżowych specjalistów zajmuje się pracami badawczo-rozwojowymi w dziedzinie technologii. Oddzielny, dedykowany zespół w warszawskim studiu obsługuje rozwój Gwinta. Ostatnim zespołem jest Spokko, który pracuje obecnie nad niezapowiedzianym jeszcze projektem mobilnym.
Wyjaśniono więc w ten sposób kwestię „trzech cyberpunkowych rzeczy”, ale wciąż nie wiemy, jak powinniśmy traktować wypowiedź Nielubowicza o następnym dużym projekcie w tym samym uniwersum. Na ten moment musimy zadowolić się spekulacjami i krótką refleksją: być może podczas publicznych wypowiedzi członków zarządu powinni pilnować piarowcy – podobnie jak ma to miejsce przy szeregowych developerach. Z pewnością oszczędziłoby to wszystkim nieco zamieszania.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.