Cyberpunk 2077: GOG pochwalił się dużym udziałem w sprzedaży wersji pecetowej
Podziękował też fanom za „zapierające dech w piersiach” wsparcie.
W czasach otwartego konfliktu pomiędzy Steamem a Epic Games Store, nawet najmniej zainteresowani biznesową stroną branży zdążyli się już pewnie zorientować, że zarówno jedna jak i druga platforma w naturalny sposób oczekuje, że twórcy podzielą się z nią zyskami. W przypadku Steama domyślnie „przepada” około 30% uzyskanej kwoty (25%, jeśli gra zarobi ponad 10 milionów lub 20% po przekroczeniu 50 milionów), zaś Epic Games Store za swoje usługi żąda 12%.
W powyższym kontekście tym większego znaczenia nabiera fakt, że około 1/3 pecetowych kopii cyfrowej wersji Cyberpunka 2077 sprzedała się na CDP-owej platformie GOG.com, co w tym konkretnym przypadku oznacza, że cała uzyskana kwota pozostała w rodzinie. Firma nie podała niestety żadnych liczb, ani nie sprecyzowała, na jakie sklepy rozkłada się reszta, ale na podstawie cotygodniowych list bestsellerów można domniemywać, że chodzi o Steama.
#DidYouKnow — every third copy of the digital version of #Cyberpunk2077 for PC so far has been pre-ordered on @GOGcom! Thank you for your support — it’s breathtaking! pic.twitter.com/Oypidsi6lg
— CD PROJEKT RED (@CDPROJEKTRED) July 8, 2019
Czytaj dalej
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.