5
24.07.2019, 11:55Lektura na 2 minuty

Overwatch: Gracze wydali w wewnętrznym sklepie ponad miliard dolarów, ale w czerwcu i tak rządziły tytuły mobilne

Na konsolach świetny wynik wykręcił Crash.


Paweł „Cursian” Raban

Serwis SuperData opublikował kolejny raport dotyczący wydatków na cyfrowe wersje gier oraz wszelkiej maści dodatki i mikrotransakcje. W przeciwieństwie do maja, w którym zanotowano spadek, w czerwcu ten segment rynku rozrósł się o 7% w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem. Mimo to duże platformy nie spisały się najlepiej. Konsole „skurczyły” się o 2%, zaś pecety o 9%. SuperData ocenia, że w przypadku konsol winę ponosi powoli słabnący Fortnite, a w nieco mniejszym stopniu także inni tytani mikotransakcji w tym GTA, Call of Dutty oraz Overwatch.

Skoro mowa o shooterze Blizzarda, uwagę zwraca fakt, że od czasu premiery gracze wydali już ponad miliard dolarów w wewnętrznym sklepie. Tym samym Smuga i spółka dołączyli do elitarnego grona 64 gier, którym udało się dokonać tej sztuki na PC, konsolach bądź urządzeniach mobilnych. Obok zasiadają między innymi World of Warcraft, Hearthstone czy Pokémon Go.

W dziesiątkę trafił również Ubisoft, bo słabowite na początku Rainbow Six Siege przerodziło się w prawdziwego tytana. W czerwcu gra zanotowała jeden z najlepszych wyników w swej historii i przyniosła blisko 37 milionów dolarów przychodu. Oznacza to, że w stosunku do maja wzrost wyniósł aż 50% (9% w porównaniu do czerwca 2018). Jest to efekt premiery aktualizacji Phantom Sight.

Ogromną popularnością cieszy się też doceniona przez recenzentów odświeżona edycja Crash Team Racing. Mimo że trafiła na rynek 21 czerwca, czyli pod koniec badanego przez SuperData okresu, cyfrowa wersja trafiła do około 550 tysięcy osób. Tym samym jamraj osiągnął drugi najlepszy rezultat jeśli chodzi o premierowe miesiące gier wyścigowych. Lepiej spisało się tylko The Crew 2.

Jeśli chodzi o bardziej ogólne wnioski, analitycy przewidują, że wielcy wydawcy będą powoli zmieniać swoje podejście do biznesu. Zważywszy na to, że model free-to-play coraz bardziej zyskuje na znaczeniu, istnieje prawdopodobieństwo, że chętniej obniżą ceny swoich największych hitów, by rozszerzyć bazę graczy. SuperData posługuje się przykładem EA. Popularność Sims 4 i NBA 2K19 gwałtownie wzrosła po obniżce podstawowej ceny, a długoterminowo ma się to przełożyć na zyski z mikrotransakcji.

Poniżej znajdziecie tabelę z najbardziej dochodowymi grami czerwca:


(Kliknij, aby powiększyć)


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze