Death Stranding: Oprócz pogmatwanej fabuły nie zabraknie... product placement
Czekajcie, to teraz wypada się tym chwalić?
Do premiery magnum opus in spe Hideo Kojimy już niedaleko, a my powoli zaczynamy rozumieć już, o co w nim będzie chodzić. Zwiastun z Tokyo Game Show poukładał nam nieco fabułę, a blisko 50-minutowy gameplay pokazał, jak w Death Stranding będziemy grać. Chociaż wciąż tak naprawdę nie do końca wiemy, czy w ogóle nam się ta produkcja spodoba.
Z drugiej strony wiele osób po prostu denerwuje atmosfera wokół tytułu, jego promocja czy osoba autora. Nie da się ukryć, że postępowanie Kojimy czasem bywa nieco dyskusyjne – np. prezentacja podczas ostatniego Gamescomu, na której sporo uwagi twórca poświęcił oddawaniu moczu i jego wpływowi na wzrost okolicznej flory. Także teraz niektórzy uśmiechną się ironicznie, słysząc o tym, że oficjalny Twitter Kojima Productions chwali się... współpracą ze znanymi markami z życia codziennego.
モンスターエナジーもゲームに登場します!
— Kojima Productions (@KojiPro2015) September 12, 2019
サムを操作すると実際に飲むことができ、嬉しい効果もあります!#DeathStranding pic.twitter.com/VLiDeoI06k
小島監督ファンにはおなじみのアイウェアブランド、J.F.REYとのコラボレーションも!
— Kojima Productions (@KojiPro2015) September 12, 2019
ゲーム中のキャラクターがかけているメガネやサングラスなどは、すべてJ.F.REYのデザインによるものです。
アイウェアの一部は実際の商品としても販売される予定です。#DeathStranding pic.twitter.com/POS3leTD3g
サムがプライベートルームで着ているシャツは、ドイツを拠点とするアパレル・ブランド“アクロニウム”を率いるエロルソン・ヒュー氏が、この作品のためにデザインを起こしてくれたものです! #DeathStranding pic.twitter.com/O87BwioNS2
— Kojima Productions (@KojiPro2015) September 12, 2019
本日のステージで発表されたコラボや、関連商品を改めてお伝えします!
— Kojima Productions (@KojiPro2015) September 12, 2019
サムを演じるノーマン・リーダスさんが出演する番組、
「RIDE with NORMAN REEDUS」とコラボした特別仕様のバイクがゲームに登場! ぜひプレイして手に入れてください! #DeathStranding pic.twitter.com/nFtm2aQMX3
Dowiedzieliśmy się więc, że w grze główny bohater będzie mógł pić Monstery, nosić będzie koszulkę zaprojektowaną przez założyciela niemieckiego Acronym, Errolsona Hugha, wszelkie okulary w tytule będą wykreowane przez JFREY, a Sam przejedzie się na motorze powstałym we współpracy z programem „Ride with Norman Reedus” (no dobra, to ostatnie jest całkiem zabawne* i sam nie wiem, czy zaliczyć to do product placement). No i dobrze, ale żeby od razu się tak tym chwalić? Czy taka reklama nie działa lepiej wtedy, kiedy nam się o niej wprost nie mówi? Szczerze? Nie mam pojęcia.
*Gdyby ktoś nie wiedział: w Sama wciela się właśnie Norman Reedus, który był prowadzącym wspomnianego programu o motocyklach.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.