24.09.2019, 16:49Lektura na 2 minuty

W sierpniu królowały lochy, battle royale i Pokémony, a gracze wydali prawie 9 miliardów dolarów

Chociaż niektóre tytuły zaliczyły poważny spadek popularności.

Końcówka września zbliża się wielkimi krokami, możemy więc zacząć już podsumowywać miesiąc sierpień. A najlepszym tego sposobem będzie nowy raport, jaki na swojej stronie opublikowała SuperData. Firma znów pod lupę wzięła rynek gier komputerowych, konsolowych i mobilnych, a wyniki okazują się dość zaskakujące.

Przede wszystkim gracze wszystkich platform wydali w sierpniu 8.9 miliarda dolarów na zakupy, co oznacza 2% wzrost względem analogicznego, zeszłorocznego okresu. Segment mobilny rozwijał się najszybciej, jest odpowiedzialny za 62% wpływów z tej sumy (w zeszłym roku to "tylko" 57%).

Najpopularniejsze tytuły w których gracze zostawiali swoje pieniądze to: na komputerach Dungeon Fighter Online; konsole najwięcej zarobiły, tradycyjnie, w Fortnite; natomiast telefony komórkowe mocno stoją Pokémon GO.

A skoro już o Kieszonkowych Stworach: tytuł Niantic zarobił w sierpniu 176 milionów dolarów, co jest najlepszym wynikiem od czasów startu aplikacji, jeszcze w 2016 roku. Wygląda na to, że strategia zasypywania graczy eventami wydaje się firmie opłacać. Ciekawą sprawę mamy również przy World of Warcraft Classic. W porównaniu do lipca, liczba subskrybentów tytułu skoczyła o... 223%. Mimo tego imponującego faktu, całkowity dochód nie przekroczył wpływów z dodatku Battle for Azeroth, który premierę miał rok temu.

Słabiej radzi sobie za to segment gier sportowych. Zyski z konsolowego Madden NFL 20 było o 6% niższe, niż przed rokiem, przy okazji premiery Madden 19. Zainteresowanie NBA 2K19 również lekko spadło, na co wpływ miała rychła premiera najnowszej części koszykarskiej sagi. Ogółem, tak prezentuje się najlepsza dziesiątka dla każdego segmentu:


(kliknij, aby powiększyć)


Czytaj dalej

Redaktor
Kaladin
Wpisów367

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze