18
2.12.2019, 13:05Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077: Scenariusz gry to kilka „grubych tomów”

To takie przypomnienie, jeżeli zapomnieliście, że gra będzie erpegiem.


Witold Tłuchowski

Chociaż po nowej grze CD Projekt Red oczekujemy naprawdę wiele, chyba wszyscy zgodzimy się co jednego – musi mieć świetną historię. W końcu trzeci Wiedźmin porwał tłumy przede wszystkim swoją warstwą narracyjną (bo nikt mi nie wmówi, że sama rozgrywka wystarczyłaby do zdobycia takiej popularności), sprawiając, że szczerze zaangażowaliśmy się w misję Geralta, przywiązując się do poszczególnych postaci. Cyberpunk więc może zawieść w każdym innym aspekcie, ale nie w tym.

Nie będzie to dla nikogo zaskoczeniem, iż sami developerzy są doskonale tego świadomi. Odpowiedzialny za fabułę w grze Marcin Blacha w rozmowie z INN Poland uspokoił fanów, którzy mogli w to wątpić. Przede wszystkim zaznaczył, że Cyberpunka od Wiedźmina różni skala – ten drugi skupia się na „małych ludzkich dramatach”, gdy w tym drugim świat jest jednym z bohaterów, a postaci są postawione w opozycji do niego. Stąd znajdziemy tutaj więcej postaci wewnętrznie rozdartych. Blacha wskazał za przykład m.in. więźnia, który stara się zrealizować cel swojego życia podczas jednego tylko dnia, kiedy akurat wychodzi na przepustkę.

Rzeczą, na podstawie której ocenia się wygodnie scenariusz gry, jest jego objętość. Pytanie nie jest jednak znowu takie łatwe – w końcu nie istnieje jeden dokument zawierający całość, wszystko jest rozdzielone na krótsze teksty, arkusze kalkulacyjne etc. Blacha nie podliczał jeszcze dokładnie tego wszystkiego, jedynie „starał się zorientować, z jakim rzędem wielkości ma do czynienia”. Jak mówi:


Wyszło mi, że napisaliśmy dwa grube tomy książki samych dialogów i kolejne dwa tomy komentarzy reżyserskich do nich. Tekstów, które nie zostaną nagrane, będzie drugie tyle, a słów w dokumentacji do gry nie sposób policzyć, jednak było ich mnóstwo


Nie pytajcie, co developerzy rozumieją jako „grube tomy”, ale szybka matematyka pozwala dojść do tego, iż łącznie jest ich ponad osiem. Bez wątpienia będzie więc co czytać (oraz słuchać) – i to jest chyba najważniejsze.

Cyberpunk 2077 będzie miał premierę na pecetach, PS4 i Xboksach One 16 kwietnia 2020.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze