Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBethesda wycofuje większość swoich gier z GeForce Now

Wokulski sobota, 22 lutego 2020, 16:09 News

Czy inni wydawcy również opuszczą pokład?

Prawie żadnego z tytułów Bethesdy nie uruchomimy już na platformie GeForce Now. Wyjątkiem jest najnowszy Wolfenstein: Youngblood. Czystka to odpowiedź na bezpośrednią prośbę wydawcy skierowaną do szefostwa Nvidii.

Tym samym twórcy najnowszych Falloutów stali się drugą firmą, która zażądała ewakuacji swoich produkcji z serwisu. Za pierwszy raz odpowiadał Activision Blizzard – lecz warto odnotować, że chodziło o zawirowania związane z podpisaną umową, a gry mają szansę wrócić. W przypadku Bethesdy powód nie został podany. Na GeForce Now nie zagramy również w tytuły Rockstara, Capcomu czy Electronic Arts, lecz w ich przypadku decyzja została podjęta na długo przed oficjalnym startem streamingu.

Część osób odebrała tę decyzję źle; stało się bowiem jasne, że pomimo widocznej gołym okiem przewagi nad Stadią wciąż nie mamy do czynienia z usługą pozwalającą na uruchomienie każdej posiadanej gry. W związku z powyższym Nvidia postanowiła opublikować krótki poradnik na temat potencjalnych wycofań. Firma zapewniła w nim, że obecne wpadki to choroby wieku dziecięcego. Następne likwidacje powinny zdarzać się „rzadko oraz z odpowiednim wyprzedzeniem”.

Przypominamy, że GeForce Now to wypuszczona kilka tygodni temu z bety usługa hardware’owego giganta. Oferuje ona uruchomienie posiadanych m.in. na Steamie gier na serwerach o wysokiej mocy obliczeniowej. Każdą produkcję da się uruchomić na „ultra” oraz dorzucić raytracing. Do wyboru obecnie są dwie wersje subskrypcji – darmowa, pozwalająca na zapoznanie się z usługą w dość niesprzyjających warunkach oraz płatna, kosztująca 25 złotych za miesiąc i oferująca natychmiastowy dostęp bez kolejki. Pierwsi gracze oceniają doświadczenie pozytywnie; niestety, problematyczne pozostają wymagane przepustowości łącza. Osoby z dużych miast grające poprzez LTE wieczorami lub posiadające internet na bazie kabli telefonicznych muszą liczyć się ze zwiększonym input lagiem.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: NVIDIA,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 24 lutego 2020, 11:08   Quel
Stadia to kpina glownie przez wymog kupowania nowych gier. Ja ich na PC na roznych platformach zgromadzilem setki i nie bardzo mi sie widzi kupowanie ich drugi raz by pograc w chmurze. Mozliwosc zagrania w to co juz mamy po przez Geforce Now to ogromna przewaga tez platformy. Miejmy nadzieje, ze dogadaja sie z wydawcami, i ze produckje zamiast znikac to zaczna wracac na platforme zielonych.
poniedziałek, 24 lutego 2020, 11:05   Quel
Streaming jest caly czas w fazie raczkowania. GeForce Now dziala bardzo sprawnie. Bylem w sumie zmuszony ja przetestowac bo uszkodzeniu uleglo moje GPU. Teraz sie zastanawiam czy jest sens kupowac nowe. Sa niestety pewne ograniczenia jak obsluga co bardziej specjalistycznych kontrolerow. HOTAS+pedaly do Elite D nie dzialaja w Geforce Now. WoW, w ktorego duzo grywam zniknal z uslugi, a do tego brak obslugi makr do myszki i klawiatury sprawia, ze MMO sa niegrywalne. Oby dalej rozwijali usluge, a bedzie dobrze
niedziela, 23 lutego 2020, 12:44   Gavriel6
@DaeL Możliwe, ale to nie tłumaczy, dlaczego Stadia otrzymała takie wsparcie, mimo, że jedynym zapewnieniem działania tej usługi był kapitał Googla, a jak to wyszło, to każdy widzi, nie mówiąc o tym, że z pewnością są kontrakty, pomiędzy firmami/devami a googlem, mówiące o wypłacie procentu od zysków ze sprzedaży, jak również opłat, które ponosi Google za możliwość "hostowania" produktów innych firm. To jest wszystko kwestia dogrania odpowiedniej umowy i według mnie, to wszystko było do osiągnięcia.
niedziela, 23 lutego 2020, 12:19   DaeL
Moim zdaniem wielcy wydawcy zaczynają patrzeć na GeForce Now nie jak na usługę, którą jest w tej chwili, ale na usługę, którą MOŻE się dopiero stać. Wyobraźmy sobie, że na przykład że za 5 lat 50% gier pecetowych jest uruchamianych przez tę GeForce Now... Kto w takiej sytuacji zagwarantuje, że nie założą własnego sklepu? Albo nie wyciągną ręki do devów i wydawców mówiąc "chcesz być obsługiwany, to dziel się zyskami ze sprzedaży gier"? Żaden monopol nie wygląda strasznie w fazie start-upu...
niedziela, 23 lutego 2020, 12:13   KrzychuG
@Scytian, tylko dlaczego miala by placic skoro uzytkownik samemu musi dana gre zakupic i jedynie co to uruchamia ja zdalnie. Generalnie jednak masz racje, wydawcy zapewne zweszyli kase i chca % zyskow od tego, ze nVidia bedzie mogla sie pochwalic wsparciem, pomimo ze to zupelnie nielogiczne.
niedziela, 23 lutego 2020, 11:17   Melitran
Żadna inna usługa im nie dorównuje. Stadia to porażka.
Osobiście korzystam tylko z GFN i PS4. Nie będzie jakiej gry na PS4 czy GFN to nie kupię i nie zagram. Jest tyle gier, że nie ma to dla mnie znaczenia.
niedziela, 23 lutego 2020, 11:15   Melitran
@Scytian - przecież w GFN nie ma żadnych gier. Nie kupujesz tam, nie płacisz Nvidi za gry, tylko za dostęp do komputera. Gry musisz kupić na steam lub innym miejscu. To tylko i wyłącznie kwestie podkupienia przez Google. Twórcy nic nie tracą, a zyskują, bo ktoś kto nie ma sprzętu żeby zagrać musi kupić grę i dzięki GFN w nią zagra. Obecnie jest kilka firm oferujących streaming i tylko na GFN twórcy blokują swoje gry.
GFN to najlepsza usługa, która jest rozwijana kilka ładnych lat.
niedziela, 23 lutego 2020, 11:02   taz159357
@Gavriel6 W takiej sytuacji Stadia brzmi dokładnie jak Epik kupujący monopole. Zamiast zainwestować w podstawowe funkcjonalności sklepu właściciele Epika wydają kasę na wyłączny dostęp do gier.
niedziela, 23 lutego 2020, 8:54   tommy50
Trochę smutna sprawa.
Gamedev sam sobie podcina gałęzie, przecież dzięki GeForce Now sprzedaż gier by skokowo wzrosła, kupowaliby je ludzie z którzy teraz nie kupili, bo gry mają dla nich za wysokie wymagania.
Gamedev sam sobie likwiduje możliwość rozwoju i zwiększenia sprzedaży, a także na samym początku zabija nowy rynek dystrybucji gier.
To są głupi ludzie, tylko tak można to określić.Obwiniacie Google Stadia? A mamy na to dowody?
sobota, 22 lutego 2020, 22:34   Gavriel6
Ja sądzę, że to ma dużo wspólnego z sytuacją Stadii, na chama chcą promować ten niedorobiony szajs, bo Google dogadał się z tymi korporacjami, które użyczyły swoich bibliotek tytułów, sypiąc kasą i oferując jakieś "exkluziv deal-e", albo coś w tym stylu. Zamiast zainwestować w infrastrukturę, żeby to chociaż jakoś chodziło, to utopili masę chajsu w promocji i w między-korporacyjnych targach, sigh. Szkoda, Doom Eternal na telefonie to byłoby coś...

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Kwiecień to miesiąc urodzinowy CD-Action, postanowiliśmy sięgnąć więc do początków magazynu i ze szczególną uwagą przyjrzeć się zamieszczanym w nim reklamom. Na pierwszy ogień idą roczniki 1996 i 1997 – przygotowaliśmy kilkadziesiąt zdjęć, które przypominają dawne, prostsze czasy. 

Komentarzy:
17

Myśl na dziś: Jeśli twoje życie staje się trudniejsze, może to być znak, że właśnie awansowałeś na kolejny poziom.

Komentarzy:
2

Mamy kilka ciekawych propozycji, czekamy też na wasze!

Komentarzy:
22

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z