Animal Crossing: New Horizons pomaga bić Nintendo kolejne rekordy sprzedażowe
Switch nie potrzebował co prawda system sellera, ale w Kioto na pewno z tego powodu nie narzekają.
Nowy hit Nintendo trafił na rynek w idealnym czasie. Gdy wszyscy siedzieliśmy przygnębieni w domach, perspektywa udania się na rajską wyspę w najbardziej pozytywnej grze roku była co najmniej kusząca. Na efekty nie trzeba było długo czekać: w samej Japonii tytuł rozszedł się w trzy dni od premiery w liczbie 1,88 miliona egzemplarzy – a przecież w kraju już od kilku tygodni brakowało w sklepach Switchów, co na pewno wpłynęło na sprzedaż samej produkcji.
Ostatnie Animal Crossing zwiększyło też zainteresowanie konsolą Nintendo na całym świecie, doprowadzając w wielu miejscach do jej wykupienia. Najnowsze dane pochodzące z firmy analitycznej NPD rzucają nieco więcej światła na te kwestię. Przede wszystkim New Horizons było najlepiej sprzedającą się produkcją w USA w minionym miesiącu, pomagając w dużym stopniu uzyskać rekordowy dla marca poziom wydatków na gry wideo w tym kraju (1,59 miliarda dolarów, najwyższy od 2008).
Nowe Animal Crossing zaliczyło także trzeci najlepszy startowy miesiąc w historii Nintendo w Ameryce (wyprzedzają go tylko Super Smash Bros. Ultimate i Super Smash Bros. Brawl). W miesiąc gra sprzedała się także w większej liczbie kopii niż którakolwiek z poprzednich odsłon łącznie w USA. Chociaż nie dysponujemy więc jeszcze dokładnymi danymi sprzedażowymi (firma podzieli się nimi dopiero w maju), już teraz możemy powiedzieć, że Animal Crossing: New Horizons znalazło co najmniej 1,4 miliona nabywców. Wciąż jednak nie pozwoliło to wskoczyć na pierwsze miejsce najpopularniejszych tytułów w tym kraju – tutaj króluje niepodzielnie Modern Warfare.
Wpłynęło to także na wyniki Switcha – konsola stała się najlepiej sprzedającym się sprzętem do grania w jakimkolwiek marcu w historii. Pobiła tym samym swój własny rekord z momentu debiutu – na rynku pojawiła się w marcu 2017 . Switch może również pochwalić się, że żadne inne urządzenia tego rodzaju nie znalazło więcej nabywców w pierwszym kwartale roku od czasu DS-a (2010). Sprzedaż Pstryczka zwiększyła się zaś dwukrotnie w porównaniu z analogicznym okresem w 2019.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.