52
11.12.2020, 13:34Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077: Preordery wystarczyły, by zwróciły się koszty produkcji i marketingu gry

Tytuł trafił nawet do Forzy Horizon.


Witold Tłuchowski

Takiej premiery nie było od lat, przynajmniej w naszym kraju. Cyberpunk jest wszędzie i nic w tym dziwnego – na nowy tytuł Redów czekali w równym stopniu gracze, co inwestorzy, a o produkcji słyszały przecież także osoby zupełnie się naszą branżą nieinteresujące.

Przy tak absurdalnie ogromnym zainteresowaniu (ponad milion grających w jednym momencie na Steamie) nie dziwi, że CD Projekt ma powody do zadowolenia. Już wczoraj informowano o 8 milionach sprzedanych preorderów (co pokrywa się zresztą z szacunkami niektórych analityków) i 50 milionach dolarów przychodu na samym Steamie na dwa tygodnie przed debiutem.

Łącznej sumy pochodzącej ze wszystkich zamówień przedpremierowych co prawda nie poznaliśmy, ale firma poinformowała dziś, że pozwoliła ona pokryć całkowite koszta produkcji Cyberpunka i wydatki poniesione na jego promocję.


Szacowana wartość należności licencyjnych Spółki z tytułu zrealizowanej sprzedaży przedpremierowej gry Cyberpunk 2077 we wszystkich kanałach cyfrowych przewyższyła łączną sumę: całkowitych nakładów na wyprodukowanie gry oraz kosztów marketingu i promocji gry ponoszonych przez Spółkę – zarówno dotychczasowych jak i planowanych do końca 2020 roku.


CD Projekt raczej więc nie narzeka, nawet pomimo gwałtowanego spadku ceny akcji (w tej chwili poniżej 328 zl, co jest wynikiem niższym o ponad 135 zł w porównaniu z rekordem z poniedziałku).

Odchodząc od kwestii finansowych – podczas wczorajszego The Game Awards 2020 zaprezentowano efekt współpracy Cyberpunka i Forzy Horizon 4:


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze