Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Zwolnienia w studiu byłych już twórców gry
Hardsuit Labs przeżywa ciężkie chwile.
Sequel kultowego (choć dalekiego od ideału) Vampire: The Masquerade – Bloodlines budził wielkie emocje. Paradox umiejętnie budował oczekiwanie przed oficjalną zapowiedzią, uruchamiając chociażby aplikacje randkową dla wampirów. Pierwszy zwiastun i obietnice twórców faktycznie dawały nadzieję na udaną kontynuację – później niestety już tak różowo nie było.
Publikowane fragmenty gameplayu przesadnie nie oszałamiały, studząc odrobinę entuzjazm fanów. Kolejne przesunięcia daty premiery odbieraliśmy więc z mieszanymi odczuciami – z jednej strony dawały nadzieję na dopracowanie produkcji, z drugiej mogły być objawem poważniejszych problemów. Gdy z projektu wykluczono Briana Mitsodę, autora scenariusza pierwszej części, wśród graczy zaczął przeważać niepokój.
Informacja o odebraniu pieczy nad produkcją Hardsuit Labs i tak jednak przyjęliśmy z pewnym zaskoczeniem. Choć Paradox dziękował developerom za wykonaną pracę i podkreślał jej wagę, na płynące z tego faktu konsekwencje dla samego studia nie trzeba było długo czekać.
W nocy trzy developerki (Anna C. Webster, Samantha Wallschlaeger, Nicole Stanford) poinformowały, że firma rozwiązała umowy z pracownikami działu odpowiedzialnego za narrację, a także „wielu innych”. Jak zauważa GamesIndustry.biz, skala zwolnień jest prawdopodobnie sporo większa, ponieważ w mediach społecznościowych kolejni twórcy informują o zakończeniu współpracy z Hardsuit Labs. Samo studio jeszcze nie odniosło się do tych doniesień.
Data premiery Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 i tożsamość jego nowych twórców wciąż pozostają nieznane.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.