Outriders: Twórcy zapowiadają pierwszego dużego patcha i obiecują prezenty dla graczy
Problemy z crossplayem powinny zostać rozwiązane już zaraz.
Po drobnych opóźnieniach najnowsza produkcja People Can Fly nareszcie ujrzała światło dzienne i spotkała się chyba z niezłym przyjęciem. Wydane w lutym demo pozwoliło wszystkim zobaczyć, czego mniej więcej mają się spodziewać po pełnej wersji – darmowa próbka musiała się ewidentnie spodobać, ponieważ chwilkę po premierzy Outriders cieszyło się ogromną popularnością na Steamie (a dostępne jest przecież również w konsolowym Xbox Game Passie czy na PlayStation). Niestety, szło to w parze z poważnymi problemami technicznymi, z częścią których warszawiacy nie uporali się aż do dziś – i ma to swoje odzwierciedlenie w opiniach użytkowników.
Zmieni się to prawdopodobnie w przyszłym tygodniu, wtedy bowiem tytuł otrzyma pierwszego dużego patcha. Ma on m.in. poprawić wydajność i stabilność czy umożliwić szerszą rozgrywkę międzyplatformową (w tej chwili bawić się razem mogą posiadacze obu konsol lub użytkownicy Steama i EGS-a). Osobom, które straciły ekwipunek w wyniku pewnego irytującego błędu, sprzęt zostanie przywrócony, choć dopiero jakiś czas po wypuszczeniu aktualizacji.
By wynagrodzić trudy graczy i docenić ich wsparcie, People Can Fly przygotowuje też prezent dla wszystkich użytkowników:
Chcielibyśmy podziękować każdemu z was. Żeby jednak nie były to tylko puste słowa możemy potwierdzić, że pracujemy nad małym „pakietem doceniającym” dla graczy będących z nami od samego początku. Ciągle opracowujemy jego szczegóły, ale chcielibyśmy aby: Był dla wszystkich grających między 31 marca a 11 kwietnia Był dla wszystkich graczy, którym przywróciliśmy ekwipunek po wyczyszczeniu (LINK) Wasza postać na najwyższym poziomie otrzymała: Odpowiednią do poziomu legendarną broń Odpowiednią do poziomu ilość Tytanu Emotkę „Sfrustrowany”, która teraz jest niedostępna. Nie planowaliśmy tej ironii, ale skoro tak wyszło…. To są nasze plany, ale mogą one ulec zmianie biorąc pod uwagę czas i możliwości techniczne.
Nie wiadomo jednak jeszcze, kiedy wspomniany pakiet wpadnie w ręce graczy.
Twórcy pokusili się także o „mocno techniczne wyjaśnienie” problemów z serwerami:
Udało nam się dojść do tego, że dużo danych przesyłanych do serwera nie było zarządzanych przez RAM, tylko za pomocą alternatywnej metody, która była za wolna aby zapewnić płynny przepływ takiej ilości danych. Kiedy dane były zakolejkowane za daleko od serwera, łączność padała. Zrozumienie dlaczego RAM nie jest używany było dla nas głównym wyzwaniem i musieliśmy prosić o pomoc wielu partnerów, aby wreszcie dojść do przyczyny. Spędziliśmy ponad dwa dni i dwie noce wprowadzając masę zmian i potencjalnych ulepszeń: podwoiliśmy miejsce na bazę danych na serwerze i zeskalowaliśmy ją tak, aby zajmowała 50% tego, co wcześniej („scale-up and scale out”). Przenieśliśmy i zbalansowaliśmy na nowo profile i ekwipunki graczy na nowym serwerze. Razem ze skalowaniem baz danych podnieśliśmy też IOPS wszystkich serwerów o około 40%. Podnieśliśmy też limit bazy danych, zwiększyliśmy ilość fragmentów bazy (nie tych z Anomalii) i robiliśmy cokolwiek było w naszej mocy, aby wymusić przesył danych do RAM. Każdy z tych kroków pomagał, ale nie był tym „fixem” na który liczyliśmy. W tym momencie czekamy na ostateczne rozwiązanie od naszych partnerów, ale tym, co naprawdę pomogło, było skonfigurowanie czyszczenia cache bazy danych, które było przeprowadzane co 60 sekund. Z tą częstotliwością czyszczenie wymagało za dużo mocy operacyjnej, co prowadziło do wspomnianych wyżej problemów z przesyłem danych do pamięci RAM, co skutkowało efektem kuli śnieżnej i problemami z łącznością jakich doświadczaliście. Przekonfigurowaliśmy czyszczenie bazy tak, aby odbywało się częściej i przy mniejszym nakładzie środków, co poskutkowało tym, że wszystko zaczęło działać satysfakcjonująco.
Więcej informacji o zawartości patcha znajdziecie W TYM MIEJSCU.