Resident Evil 4 VR: Pierwsze szczegóły i dłuższe fragmenty gameplayu [WIDEO]
Mdłości się raczej nie nabawimy.
To będzie dobry rok dla fanów Residenta. Oprócz zbliżającego się wielkimi krokami Village w 2021 zobaczymy też animację Netfliksa i kinowy reboot uniwersum. Dodatkowo szczęśliwi posiadacze Oculus Questa 2 powrócą do jednej z najważniejszych odsłon serii – Resident Evil 4.
Zapowiedź wersji VR specjalnym zaskoczeniem nie była, ponieważ informacje o grze wyciekły już kilka miesięcy wcześniej. Podczas Oculus Gaming Showcase dowiedzieliśmy się zaś o projekcie nieco więcej. Nim jednak przejdziemy do konkretów, mała próbka:
Na szczęście prezentacja nie ograniczyła się do powyższego wideo. Dla obawiających się choroby symulatorowej mam dobrą wiadomość: Resident Evil 4 VR pozwoli poruszać się zarówno w FPS-owym trybie płynnym (tj. przy pomocy gałek analogowych), jak i przy pomocy teleportacji. Ustalimy też sposób obracania się (płynny, skokowy etc.). Ryzykanci zagrają zaś na siedząco.
Szesnastoletnia produkcja doczeka się oczywiście stosownej aktualizacji grafiki. Ponad 4500 tekstur zostało odświeżonych lub stworzonych od nowa. Tytuł działać będzie też – co raczej nie zaskakuje – w znacznie wyższej liczbie klatek niż 30 z pierwowzoru (konkretnej wartości niestety nie podano). Doczekamy się również przystosowania geometrii poziomów do potrzeb VR-u, a zmiana perspektywy współgrać ma z pozwalającym lepiej orientować się podczas zabawy dźwiękiem przestrzennym. Rzecz jasna ta niemała rewolucja wymusiła także dopracowanie zachowania przeciwników.
Najważniejsze jednak jest to, że wszystkie obiekty jak ekwipunek czy amunicja staną się fizycznymi przedmiotami – dzięki temu będziemy mogli np. trzymać w każdej dłoni inną broń (zmienimy ją wskakując do menu lub po prostu sięgając do boku).
Jak to wszystko wygląda w praktyce, zobaczyć możecie poniżej (od 6:48):
Resident Evil 4 VR trafi na Oculus Questa 2 w 2021.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.