Mass Effect: Edycja legendarna – Sprzedaż remasterów „znacząco powyżej” oczekiwań EA
Mikrotransakcje i abonamenty w minionym kwartale przyniosły firmie 1,23 miliarda dolarów, prawie cztery razy więcej niż sprzedaż gier.
Bieżący rok finansowy (kwiecień 2021-marzec 2022) zapowiada się dla Electronic Arts niezwykle korzystnie – prócz tradycyjnie popularnych serii sportowych firmy, wciąż rozwijającego się Apeksa i Battlefielda 2042 wyniki poprawi też kilka innych produkcji. Pierwsze tego zwiastuny widać już w opublikowanym właśnie raporcie za miniony kwartał.
Jak przyznał podczas prezentacji dla inwestorów Andrew Wilson, prezes spółki, Mass Effect: Edycja legendarna sprzedało się znacznie powyżej oczekiwań wydawcy. Niestety konkretnych liczb nie podano, podobnie zresztą jak w przypadku It Take Two, które również – według słów Wilsona – poradziło sobie lepiej, niż się spodziewano.
Raport pokazuje także umocnienie się trendu widocznego w firmie od lat. EA mogło się pochwalić między kwietniem a czerwcem 1,55 miliarda dolarów przychodu (wzrost o 100 milionów), z czego aż 1,23 miliarda stanowiły wpływy z mikrotransakcji i abonamentów (wzrost o ok. 130 milionów). Sprzedaż właściwych gier przyniosła zaś w tym okresie 322 miliony dolarów – to spadek o 37 milionów względem zeszłego roku, czyli ponad 10%. Zysk netto spółki sięgnął zaś 204 milionów dolarów, czyli 160 milionów mniej niż w 2020.
Wydawca podzielił się również kilkoma innymi liczbami. W minionych 12 miesiącach 140 milionów osób sięgnęło po gry EA Sports, z czego 31 milionów wybrało Fifę 21. W popularnym FIFA Ultimate Team rozegrano o 48% więcej meczów niż przed rokiem. Przy Apex Legends średnio spędzało zaś czas 13 milionów osób tygodniowo, a sam tytuł pobił swój rekord jednoczesnej liczby zalogowanych użytkowników.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.