Blizzard: Po ostatnich skandalach sponsorzy wycofują się ze wsparcia Overwatch League
Na razie na taki ruch zdecydowały się T-Mobile czy Coca-Cola.
Po pozwie o molestowanie i dyskryminację Activision Blizzard pozostaje w ogniu krytyki. Powodem nie są jednak wyłącznie opisywane w dokumencie wydarzenia, ale również reakcja samej firmy na te rewelacje. Pożar zaczęto na poważnie gasić dopiero po tygodniu, kiedy specjalne oświadczenie wydał Bobby Kotick, ze stanowiska ustąpił prezes Blizzarda, a z World of Warcraft zniknęły nawiązania do oskarżanego o napastowanie współpracowniczek dyrektora kreatywnego.
Sytuacja daleka jest jednak od uspokojenia, ponieważ od spółki odcinają się dotychczasowi biznesowi partnerzy. Kilka dni temu gracze zauważyli, że z listy sponsorów Call of Duty League i Overwatch League zniknęło T-Mobile. Jak donosi Washington Post, Teraz do niemieckiej sieci komórkowej dołączyły także Coca-Cola i State Farm, firma ubezpieczeniowa z USA, które również postanowiły przestać wspierać e-sportową scenę Overwatcha.
State Farm postanowiło „ponownie ocenić” swoje marketingowe powiązania z ligą i poprosiło o usunięcie reklam z weekendowych rozgrywek. Rzecznik Coca-Coli przyznał z kolei, że gigant postanowił „zrobić krok w tył, aby raz jeszcze przyjrzeć się przyszłym planom i programom”.