rek

Age of Empires II: Return of Rome – Nowy dodatek z datą premiery

Age of Empires II: Return of Rome – Nowy dodatek z datą premiery
"Sam Goldman"
Gotowi na powrót do Rzymu? Microsoft zapowiedział właśnie kolejne rozszerzenie do jednego z najlepszych erteesów wszechczasów.

Kiedy Microsoft zapowiedział powrót Age of Empires II, trochę nie chciało mi się wierzyć w sukces tej produkcji – zmienił się odbiorca, zmieniły się też same gry, a dinozaury pamiętające jeszcze premierę oryginału przecież mogą grać w niego dalej. Widziałem to raczej jako próbę zagrania na nostalgii i jednocześnie podwędzenia mi z kieszeni kolejnej „stówki”, ale ostatecznie okazało się, że mamy do czynienia z dobrym remasterem, który robi coś więcej, niż tylko podbija rozdzielczość.

Trzy dodatki później to ciągle świetna strategia (choć dalej nie mam pojęcia jak ludzie grają w to na konsolach), a gigant z Redmond właśnie zapowiedział kolejne rozszerzenie, zatytułowane Return of Rome. Informacja jest bardzo lakoniczna, ponieważ dostaliśmy zaledwie jednego tweeta i datę premiery.

https://twitter.com/AgeOfEmpires/status/1644389609097265178

Wnosząc po dołączonej grafice, Age of Empires II otrzyma kolejne grywalne cywilizacje: Babilończyków, Rzymian oraz Egipcjan. Do tego zapewne nowe budynki, jednostki oraz misje. Return of Rome zostanie wydane za nieco ponad miesiąc – 16 maja. Do tego czasu Microsoft pewnie zaprezentuje jakiś gameplay i opublikuje więcej konkretów, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość. Właściwie to tylko odrobinę cierpliwości w porównaniu z męką, jaką jest oczekiwanie na wiadomości w temacie zapowiedzianego pod koniec zeszłego roku Age of Mythology Retold…

10 odpowiedzi do “Age of Empires II: Return of Rome – Nowy dodatek z datą premiery”

  1. To trochę idiotyczne, żeby wprowadzać antyczne cywilizacje do gry, dziejącej się głównie w czasach średniowiecznych (tym bardziej, że babilończycy już wtedy nie istnieli jako nacja/cywilizacja, tak samo, jak Imperium Rzymskie). Jak ktoś chce grać tymi cywilizacjami, to sobie odpali age-a 1.

    • W średniowieczu Imperium Rzymskie istniało jak najbardziej, choć zasadniczo poza Italią.

    • No jasne, po co ktoś miałby mieć mozliwosc zagrania lubianymi przez siebie frakcjami w nowszej grze z lepszą grafiką i poprawioną mechaniką? Bez sensu.

      @Geisericus – właśnie, toż prawie tysiąc lat Rzym upadał i upaść nie mógł.

    • @Geisericus, istnialo BIZANCJUM, czyli Cesarstwo Wschodniorzymskie, które jest w grze od podstawki, wiedziałbyś to, jakbyś w ogóle grał w tą grę

      @Quetz idź i coooonsoomuj bardziej, niech devy bardziej rozmieniają grę na drobne

    • A Bizancjum to niby nie jest Cesarstwo Rzymskie ?

    • Oczywiście gdy zapytam w jaki sposób dodawanie opcjonalnej zawartosci do gry jest rozmienianiem jej na drobne nie dostane odpowiedzi, ale dobrze wiedziec, ze nadal przezywasz swoje upokorzenie w jakims komciu sprzed x miesiecy – moze jest szansa na refleksje xD (dzieki za przypomnienie sie tym oslim rykiem BTW, bo w ogole nie kojarzylem, ze mielismy jakas interakcje wczesniej)

    • Imperium Rzymskie w średniowieczu istniało jak najbardziej nawet jeśli zbyt dużo czasu samego Rzymu nie posiadało i współcześnie niektórzy lubią negować, że występowała wyraźna ciągłość między imperium czasów Oktawiana Augusta a tym, które upadło w 1453, ale tutaj wyraźnie widzimy na grafice Rzym antyczny. Lorica segmentata, to jednak pancerz, który zdążył wyjść z użycia jeszcze przed okresem średniowiecznym a Imperium Wschodniorzymskie jako takie jest już w grze reprezentowane.

      Tak czy inaczej już wolałbym grać cywilizacjami antycznymi w AoE2 niż grać w AoE1 w ogóle.

    • Jedynka ma wspaniały klimat, ale faktycznie jest strasznie (nomen omen) prymitywna. Ledwo co różniące się od siebie cywilizacje, a dwie pierwsze epoki są tylko po to żeby przejść do 3 i 4. Fajnie jakby przenieśli 1 AoE do 2 AoE. Taki a la rimejk.

    • A „Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego” to co? ;-P

  2. Ja tam się trzymam swoich staroci 1 i 2 z uPatch HD

Dodaj komentarz