13.09.2023, 19:10Lektura na 2 minuty

Alan Wake 2: Scenarzysta potwierdza długość gry

Wiemy, że Alan Wake 2 będzie najdłuższą grą Remedy… Czyli właściwie jak długą?

Im więcej materiałów Remedy udostępnia, tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że kontynuacja hitu sprzed 13 lat jest skazana na sukces. Alan Wake 2 wygląda świetnie i w rozsądny sposób zdaje się rozwijać pomysły pierwowzoru, jednocześnie przerzucając środek ciężkości z gry akcji z dreszczykiem, na pełnoprawnego straszaka – co zresztą potwierdził ostatnio Sam Lake, scenarzysta i dyrektor kreatywny Alana Wake’a 2. W rozmowie z Kinda Funny Games padły słowa:


Pierwsza część była przede wszystkim przygodową grą akcji z elementami horroru, a teraz zagłębiamy się bardziej w klimaty survival horroru. Myślę, że horrory jako takie przeżywają teraz swój renesans. Kiedyś był to gatunek niszowy, teraz można trafić z nim do znacznie szerszej publiczności.


Sam Lake

Niemała w tym zasługa wyraźnych inspiracji Alana Wake’a 2, czyli przede wszystkim nowych i nowych-starych Residentów, jakich remake’i wyraźnie się Capcomowi opłaciły, bo planują już kolejne kroki w tym kierunku. Nie jest to oczywiście ta sama półka straszenia, co sięgająca po sztuczki z Mario Amnesia: The Bunker, ale chyba faktycznie survival horror zaczyna być znowu na topie.

W tym samym wywiadzie Lake został zapytany o to, czym Remedy już się chwaliło – długością gry. Wcześniej mówiono o najdłuższej grze studia, ale to niezbyt dokładne szacunki; mnie zobaczenie napisów końcowych w Control, poprzednim tytule studia, zajęło około 40 godzin, choć niektórym wystarczyło 15 godzin. Zatem ile zajmie nam przejście Alana Wake’a 2?


Nasze gry są skupione na fabule, więc tradycyjnie były dość krótkie, ich przejście zajmowało około 10 godzin. Wewnętrznie zawsze czuliśmy, że musimy znaleźć sposób na wydłużenie tego czasu, ponieważ ludzie patrzą na to także z perspektywy wartości pieniądza. Control było z pewnością naszą najdłuższą grą, ale Alan Wake będzie jeszcze dłuższy i jego przejście zajmie ponad 20 godzin.


Sam Lake

Nigdy nie byłem fanem przeliczania wydanych pieniędzy na czas rozgrywki – gdyby tak było, to pewnie do dzisiaj spłacałbym raty za Diablo II… Ale jeśli popularność takiej kalkulacji skłoniła Remedy do wydłużenia swoich tytułów, to serdecznie dziękuję tym, którzy to robią, bo ponad 20 godzin gameplayu dla takich lizaczy ścian jak ja pewnie rozciągnie się trzykrotnie.

Alan Wake 2 będzie dostępny na pecetach, Xboksach Series X|S oraz PS5 od 27 października.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1068

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze