4
29.05.2024, 15:20Lektura na 9 minut

CD-Action Air, Cyberpunk 2077, Lenovo i mody. Ostatnia porcja paneli CD-Action Expo

Mamy dla was ostatnią porcję gości i szczegółów paneli dyskusyjnych, w których będzie mogli uczestniczyć w ramach CD-Action Expo 2024. Widzimy się już 1-2 czerwca w Atlas Arenie w Łodzi!

W tym roku na CD-Action Expo czeka was mnóstwo atrakcji, wśród których nie zabraknie ciekawych paneli dyskusyjnych. Informowaliśmy już o Michale Walkiewiczu (Kanał Zero), nowej nadziei na „Gwiezdne wojny” i silver gamingu, a także 00s Corner, Kasi Babis, popularyzacji nauki i Lochach & Smokach, Krwawym Baronie, Krzysztofie M. Maju, kobietach w gamedevie i studiowaniu gier, Śledziu, związkach zawodowych i AI oraz dzieciach i grach, Smugglerze, mikrodeveloperach i queerze wchodzącym do gry. Oto kolejna porcja zapowiedzi!


CD-Action Air

Duet spikain & Bastian poprowadzi na żywo specjalny odcinek ekszynowego podcastu. Ponieważ jednak okazja jest uroczysta, do naszych redaktorów dołączą Michał „Elessar” Mańka, Szymon „Rusnar” Rusnarczyk, Krzysztof „NRGeek” Micielski oraz Michał Pisarski. #NajbardziejAmbitnyCrossoverWHistorii

Dawid „spikain” Bojarski – przez lata redaktor naczelny CD-Action, obecnie skupiający się przede wszystkim na kanale YouTube magazynu. Gra na wszystkim (oprócz giełdy) i we wszystko (oprócz serii Crash Bandicoot). Jak każdy wodnik ceni sobie przede wszystkim spokój i preferuje towarzystwo skorpionów. To ostatnie zmyślił.

Krzysiek „Bastian” Freudenberger – do „CD-Action” dołączył w 2013 roku, szybko dając się poznać jako największy w redakcji fan wąsatego hydraulika o imieniu Mario. Dyrektor artystyczny magazynu (uwielbia nazwę tego stanowiska), dla którego wymyśla layouty, składa teksty i projektuje okładki. Czy wspomniałem, że udziela się na jego youtube'owym kanale? Urodzony, wychowany i zakochany w Zielonej Górze. Jest bardzo wysoki, ma brodę oraz dziecko.

Michał „Elessar” Mańka – redaktor prowadzący GRYOnline.pl. Przygodę z portalem rozpoczął w 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

Szymon „Rusnar” Rusnarczyk – community manager oraz twórca materiałów publikowanych na tvgry & tvfilmy. A poza tym: audytor, ekspert od social mediów, tester. Fan motoryzacji i szeroko pojętej popkultury. Zna się na zarządzaniu bezpieczeństwem informacji.

Krzysztof „NRGeek” Micielski – youtuber zajmujący się na co dzień grami i grową publicystyką. Mieszka w Łodzi, lubi CD-I i inne mało znane konsole. Kolekcjoner, marzyciel, cynik, prześmiewca.

Michał Pisarski – opowiada o zbędnych gadżetach i dziecinnych grach wideo na zbędnym i dziecinnym kanale YouTube. By nie wyjść na tle pozostałych uczestników na troglodytę dodaje jednak, że przez lata pisał dla Onetu, „Forbesa”, „Newsweeka”, Antywebu, „Komputer Świata”, Polygamii i mnóstwa innych mediów, a także pracował w marketingu. Zgłupiał dopiero później.


Lenovo: Polski gamedev 2024

Czy sektor mógł uniknąć masowych zwolnień? Które z krajowych zespołów odcisnęły w ostatnich latach największy wpływ na popkulturę? Dlaczego gry muszą być coraz droższe? Jak na branżę wpłynie rozwój generatywnej AI? Czemu podpisanie umowy wydawniczej wymaga dziś pitcha, builda, szczęścia i modlitwy? O tym, jak polski gamedev aktualizuje się na naszych oczach, opowiedzą Kuba Wójcik (Star Drifters), Damian Szymański (Render Cube), Bartosz Borusewicz (Fornixa Games) oraz Szymon Biłas (Lenovo).

Kuba Wójcik – prezes zarządu oraz osoba odpowiedzialna za rozwój biznesowy i dobór projektów Star Drifters. Laureat nagrody Digital Dragons Special Recognition, przyznanej za szczególny wkład w rozwój branży gier. Twórca serwisu 1ndie World – największego portalu skupiającego się na niezależnych produkcjach rodem z Polski. Jeden z założycieli i prezes zarządu Fundacji Indie Games Polska. W 2018 roku założył better.gaming.agency, wspierającą twórców, wydawców i dystrybutorów w zakresie PR-u oraz marketingu.

Damian Szymański – prezes, założyciel i creative director Render Cube. Karierę w branży rozpoczął w 2006 r. w małym studiu zlokalizowanym w Łodzi. W 2007 r. podjął pracę w firmie Prominence S.C. która ostatecznie przekształciła się w Techland Warszawa, pełniąc w niej rolę funkcję lead 3D artysty. W 2012 r. związał się z CI Games oraz założył Render Cube. Podczas swojej kariery dołożył cegiełkę do Dead Island, Call of Juarez 2, Wiedźmina 3, Snipera Ghost Warriora 2 & 3. Ultra Street Fighter IV oraz wielu innych produkcji.

Bartosz Borusewicz – współzałożyciel Fornixa Games, w którym zajmuje się także reżyserią. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczął od planowania i koordynowania kampanii marketingowych dla gier indie, następnie rozwijał i promował projekty z branży IT.

Szymon Biłas – od 2014 roku związany z Lenovo, gdzie pełni rolę trenera oraz eksperta produktowego. Posiada szerokie doświadczenie w edukacji partnerów w zakresie sprzedaży technologii komputerowych, budowaniu i utrzymywaniu relacji z partnerami handlowymi oraz zarządzaniu zespołem promotorów w sieciach sklepów. Jest ekspertem we wdrażaniu strategii rynkowych, prowadzeniu akcji promocyjnych i budowaniu dystrybucji w regionie. Fan gier, który swoją przygodę rozpoczął od konsoli Pegasus, a kontynuuje ją do dziś; swoich sił próbował również na profesjonalnej scenie FIFA. Prywatnie fan sportu, technologii i zawodnik MMA.


Lenovo: Legion GO

Szymon Biłas wróci na scenę, by opowiedzieć o najbardziej elastycznym urządzeniu do gier. W swojej prezentacji nasz gość spróbuje odpowiedzieć na pytanie: czy Legion GO rewolucjonizuje mobilne granie (i dlaczego tak!).


Poszerzamy wyobraźnię

Jan Worpus-Budziejewski opowie o działalności Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Przedstawi unikalny program szkoły (łączący nowoczesne technologie z „czynnikiem ludzkim”), podpowie, jak pobudzać studentów do refleksji i osobistej wypowiedzi oraz podzieli się z nami wynikami badań nad możliwościami, jakie niesie za sobą użycie AI w świadomym procesie twórczym.

Jan Worpus-Budziejewski – zawodowo zajmuje się rozwiązaniami kreatywnymi i projektowaniem użyteczności. Od 15 lat jest dyrektorem kreatywnym studia komunikacji wizualnej Grafixpol, które tworzy rozwiązania dla instytucji sektora GLAM i organizacji NGO. Od 2021 roku związany jest także z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczna. Obecnie zajmuje stanowisko prodziekana kierunku grafika. Realizował zlecenia m.in dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Miasta Łodzi oraz wielu innych firm i instytucji.


Moda na moda

Od tworzonych hobbystycznie strojów i skórek broni, przez fanowskie łatki i paczki z zawartością, po amatorskie remastery i rimejki... Moddowanie niejedno ma imię. Rozgłos zyskują jednak przede wszystkim projekty totalne: takie, które dodają do klasyków kolejne linie fabularne, towarzyszy, przeciwników i lokacje. Czy praca nad nimi może być furtką do „dużego” gamedevu? Jak zorganizować zespół? Skąd pozyskać finansowanie na taki projekt? Takie właśnie pytania zadamy Szymonowi Żakowi (Gothic II: Kroniki Myrtany), Szymonowi Szkucikowi (Gothic II: Revisioned) oraz Pawłowi Galewiczowi (Vampire The Masquerade: Redemption Reawakened).

Szymon Żak – główny programista w zespole Kroniki Myrtany. Pierwsze doświadczenia komercyjne zdobywał w CD PROJEKT RED, aktualnie pracuje nad Gothic Remake w Alkimia Interactive.

Szymon Szkucik – w swoim życiu przeszedł około dwieście modów do Gothica. Przez wiele lat działał w różnych ekipach modderskich, pracując jako tester polskich modyfikacji i/lub tester polonizacji zagranicznych produkcji. Wraz ze swoją ekipą tworzy Revisioned, czyli (w założeniach) idealną wersję Gothica II.

Paweł Galewicz – absolwent filologii angielskiej UAM Poznań, obecnie pracownik branży telekomunikacyjnej. Artysta, modder i narrator, autor komiksu „Powrót Kaina”, twórca wielu modów do Fallouta 4, główny koordynator i developer Vampire The Masquerade: Redemption Reawakened. W wolnym czasie poświęca się pasjom: Iluminowanym manuskryptom, rusunkom satyrycznym, cosplay’owi i craftom. Język wykorzystuje jako narrator i tłumacz projektu „Dinozaury i Sztuka: Polska” oraz jako voice actor do swoich projektów modderskich.


Cyberpunk 2077: Jak pisać przyszłość i muzykę do niej?

Scenarzysta Tomek Matera i kompozytor Marcin Przybyłowicz stanęli przed nie lada wyzwaniem. Obaj musieli przewidzieć przyszłość: odgadnąć, jakie mody, trendy i toposy będą zajmować homo sapiens w roku 2077. Pierwszy z panów zaktualizował ponadto wizję Mike'a Pondsmitha, a drugi zaprzyjaźnił się podczas pracy z elektroniczną wiolonczelą, arbuzem i selerem.

Tomek Matera – pisarz. W CD PROJEKT RED pracuje obecnie nad dwoma projektami osadzonymi w świecie Wiedźmina - Polarisem (czyli pierwszą częścią nowej sagi) oraz Siriusem (grą, która ma wprowadzi do uniwersum m.in. elementy multiplayera). Współtworzył Cyberpunka 2077 oraz jego dodatek: Widmo wolności, w którym odpowiadał m.in. za quest „Dazed and Confused” i postać Liny Maliny, (pato)influencerki z Dogtown. Ma także na koncie mobilną grą karcianą Gwint oraz powieść fantasy „Kulawy szermierz”.

Marcin Przybyłowicz – kompozytor, aranżer i inżynier dźwięku, dyrektor muzyczny w CD PROJEKT RED. Znany przede wszystkim z pracy nad Cyberpunkiem 2077 i jego dodatkiem - Widmem wolności, a także nad Wiedźminem 3 wraz z dodatkami oraz Wiedźminem 2. Skomponował również muzykę do Gwinta: wiedźmińskiej gry karcianej. Wielokrotnie wraz z zespołem nagradzany i nominowany do najważniejszych nagród w branży, takich jak BAFTA Games Awards czy The Game Awards. Skomponował także ścieżki dźwiękowe do seriali, m.in. dostępnej na Netflixie „Krucjaty”.


CD-ACTION EXPO 2024 - BILETY

W 2024 przenosimy się z Wrocławia do Łodzi i olbrzymiej Atlas Areny. W tym roku nasze wydarzenie jest biletowane, ale kupując wejściówkę na CD-Action Expo zyskujesz wstęp na oba dni imprezy, czyli 1 i 2 czerwca 2024. Cena?

Sprawdźcie, co konkretnie zawierają droższe pakiety. Bilety dostaniecie też na miejscu w Atlas Arenie oraz za pośrednictwem aplikacji Łódź.pl na smartfonach (a posiadacze Karty Łodzianina nabędą je ze zniżką).


Czytaj dalej

Redaktor
CD-Action
Wpisów1134

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze