CD-Action Air, Cyberpunk 2077, Lenovo i mody. Ostatnia porcja paneli CD-Action Expo

W tym roku na CD-Action Expo czeka was mnóstwo atrakcji, wśród których nie zabraknie ciekawych paneli dyskusyjnych. Informowaliśmy już o Michale Walkiewiczu (Kanał Zero), nowej nadziei na „Gwiezdne wojny” i silver gamingu, a także 00s Corner, Kasi Babis, popularyzacji nauki i Lochach & Smokach, Krwawym Baronie, Krzysztofie M. Maju, kobietach w gamedevie i studiowaniu gier, Śledziu, związkach zawodowych i AI oraz dzieciach i grach, Smugglerze, mikrodeveloperach i queerze wchodzącym do gry. Oto kolejna porcja zapowiedzi!
CD-Action Air
Duet spikain & Bastian poprowadzi na żywo specjalny odcinek ekszynowego podcastu. Ponieważ jednak okazja jest uroczysta, do naszych redaktorów dołączą Michał „Elessar” Mańka, Szymon „Rusnar” Rusnarczyk, Krzysztof „NRGeek” Micielski oraz Michał Pisarski. #NajbardziejAmbitnyCrossoverWHistorii

Dawid „spikain” Bojarski – przez lata redaktor naczelny CD-Action, obecnie skupiający się przede wszystkim na kanale YouTube magazynu. Gra na wszystkim (oprócz giełdy) i we wszystko (oprócz serii Crash Bandicoot). Jak każdy wodnik ceni sobie przede wszystkim spokój i preferuje towarzystwo skorpionów. To ostatnie zmyślił.

Krzysiek „Bastian” Freudenberger – do „CD-Action” dołączył w 2013 roku, szybko dając się poznać jako największy w redakcji fan wąsatego hydraulika o imieniu Mario. Dyrektor artystyczny magazynu (uwielbia nazwę tego stanowiska), dla którego wymyśla layouty, składa teksty i projektuje okładki. Czy wspomniałem, że udziela się na jego youtube’owym kanale? Urodzony, wychowany i zakochany w Zielonej Górze. Jest bardzo wysoki, ma brodę oraz dziecko.

Michał „Elessar” Mańka – redaktor prowadzący GRYOnline.pl. Przygodę z portalem rozpoczął w 2015 roku od odpowiadania na maile i przygotowywania raportów w Excelu. Później zajmował się serwisem Gameplay.pl, działem publicystyki na Gamepressure.com i jego kanałem na YouTube, w międzyczasie rozwijając swoje umiejętności w tvgry.pl. Od 2019 roku odpowiadał za stworzenie i rozwijanie kanału tvfilmy, a od 2022 roku jest redaktorem prowadzącym dział wideo, w którego skład w tym momencie wchodzi tvgry, tvgry+, tvfilmy oraz tvtech. W wolnych chwilach czyta książki, ogląda seriale i gra na kilku instrumentach. Nieprzerwanie od lat marzy o posiadaniu Mustanga.

Szymon „Rusnar” Rusnarczyk – community manager oraz twórca materiałów publikowanych na tvgry & tvfilmy. A poza tym: audytor, ekspert od social mediów, tester. Fan motoryzacji i szeroko pojętej popkultury. Zna się na zarządzaniu bezpieczeństwem informacji.

Krzysztof „NRGeek” Micielski – youtuber zajmujący się na co dzień grami i grową publicystyką. Mieszka w Łodzi, lubi CD-I i inne mało znane konsole. Kolekcjoner, marzyciel, cynik, prześmiewca.

Michał Pisarski – opowiada o zbędnych gadżetach i dziecinnych grach wideo na zbędnym i dziecinnym kanale YouTube. By nie wyjść na tle pozostałych uczestników na troglodytę dodaje jednak, że przez lata pisał dla Onetu, „Forbesa”, „Newsweeka”, Antywebu, „Komputer Świata”, Polygamii i mnóstwa innych mediów, a także pracował w marketingu. Zgłupiał dopiero później.
Lenovo: Polski gamedev 2024
Czy sektor mógł uniknąć masowych zwolnień? Które z krajowych zespołów odcisnęły w ostatnich latach największy wpływ na popkulturę? Dlaczego gry muszą być coraz droższe? Jak na branżę wpłynie rozwój generatywnej AI? Czemu podpisanie umowy wydawniczej wymaga dziś pitcha, builda, szczęścia i modlitwy? O tym, jak polski gamedev aktualizuje się na naszych oczach, opowiedzą Kuba Wójcik (Star Drifters), Damian Szymański (Render Cube), Bartosz Borusewicz (Fornixa Games) oraz Szymon Biłas (Lenovo).

Kuba Wójcik – prezes zarządu oraz osoba odpowiedzialna za rozwój biznesowy i dobór projektów Star Drifters. Laureat nagrody Digital Dragons Special Recognition, przyznanej za szczególny wkład w rozwój branży gier. Twórca serwisu 1ndie World – największego portalu skupiającego się na niezależnych produkcjach rodem z Polski. Jeden z założycieli i prezes zarządu Fundacji Indie Games Polska. W 2018 roku założył better.gaming.agency, wspierającą twórców, wydawców i dystrybutorów w zakresie PR-u oraz marketingu.

Damian Szymański – prezes, założyciel i creative director Render Cube. Karierę w branży rozpoczął w 2006 r. w małym studiu zlokalizowanym w Łodzi. W 2007 r. podjął pracę w firmie Prominence S.C. która ostatecznie przekształciła się w Techland Warszawa, pełniąc w niej rolę funkcję lead 3D artysty. W 2012 r. związał się z CI Games oraz założył Render Cube. Podczas swojej kariery dołożył cegiełkę do Dead Island, Call of Juarez 2, Wiedźmina 3, Snipera Ghost Warriora 2 & 3. Ultra Street Fighter IV oraz wielu innych produkcji.

Bartosz Borusewicz – współzałożyciel Fornixa Games, w którym zajmuje się także reżyserią. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczął od planowania i koordynowania kampanii marketingowych dla gier indie, następnie rozwijał i promował projekty z branży IT.

Szymon Biłas – od 2014 roku związany z Lenovo, gdzie pełni rolę trenera oraz eksperta produktowego. Posiada szerokie doświadczenie w edukacji partnerów w zakresie sprzedaży technologii komputerowych, budowaniu i utrzymywaniu relacji z partnerami handlowymi oraz zarządzaniu zespołem promotorów w sieciach sklepów. Jest ekspertem we wdrażaniu strategii rynkowych, prowadzeniu akcji promocyjnych i budowaniu dystrybucji w regionie. Fan gier, który swoją przygodę rozpoczął od konsoli Pegasus, a kontynuuje ją do dziś; swoich sił próbował również na profesjonalnej scenie FIFA. Prywatnie fan sportu, technologii i zawodnik MMA.
Lenovo: Legion GO
Szymon Biłas wróci na scenę, by opowiedzieć o najbardziej elastycznym urządzeniu do gier. W swojej prezentacji nasz gość spróbuje odpowiedzieć na pytanie: czy Legion GO rewolucjonizuje mobilne granie (i dlaczego tak!).
Poszerzamy wyobraźnię
Jan Worpus-Budziejewski opowie o działalności Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Przedstawi unikalny program szkoły (łączący nowoczesne technologie z „czynnikiem ludzkim”), podpowie, jak pobudzać studentów do refleksji i osobistej wypowiedzi oraz podzieli się z nami wynikami badań nad możliwościami, jakie niesie za sobą użycie AI w świadomym procesie twórczym.

Jan Worpus-Budziejewski – zawodowo zajmuje się rozwiązaniami kreatywnymi i projektowaniem użyteczności. Od 15 lat jest dyrektorem kreatywnym studia komunikacji wizualnej Grafixpol, które tworzy rozwiązania dla instytucji sektora GLAM i organizacji NGO. Od 2021 roku związany jest także z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczna. Obecnie zajmuje stanowisko prodziekana kierunku grafika. Realizował zlecenia m.in dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Miasta Łodzi oraz wielu innych firm i instytucji.
Moda na moda
Od tworzonych hobbystycznie strojów i skórek broni, przez fanowskie łatki i paczki z zawartością, po amatorskie remastery i rimejki… Moddowanie niejedno ma imię. Rozgłos zyskują jednak przede wszystkim projekty totalne: takie, które dodają do klasyków kolejne linie fabularne, towarzyszy, przeciwników i lokacje. Czy praca nad nimi może być furtką do „dużego” gamedevu? Jak zorganizować zespół? Skąd pozyskać finansowanie na taki projekt? Takie właśnie pytania zadamy Szymonowi Żakowi (Gothic II: Kroniki Myrtany), Szymonowi Szkucikowi (Gothic II: Revisioned) oraz Pawłowi Galewiczowi (Vampire The Masquerade: Redemption Reawakened).

Szymon Żak – główny programista w zespole Kroniki Myrtany. Pierwsze doświadczenia komercyjne zdobywał w CD PROJEKT RED, aktualnie pracuje nad Gothic Remake w Alkimia Interactive.

Szymon Szkucik – w swoim życiu przeszedł około dwieście modów do Gothica. Przez wiele lat działał w różnych ekipach modderskich, pracując jako tester polskich modyfikacji i/lub tester polonizacji zagranicznych produkcji. Wraz ze swoją ekipą tworzy Revisioned, czyli (w założeniach) idealną wersję Gothica II.

Paweł Galewicz – absolwent filologii angielskiej UAM Poznań, obecnie pracownik branży telekomunikacyjnej. Artysta, modder i narrator, autor komiksu „Powrót Kaina”, twórca wielu modów do Fallouta 4, główny koordynator i developer Vampire The Masquerade: Redemption Reawakened. W wolnym czasie poświęca się pasjom: Iluminowanym manuskryptom, rusunkom satyrycznym, cosplay’owi i craftom. Język wykorzystuje jako narrator i tłumacz projektu „Dinozaury i Sztuka: Polska” oraz jako voice actor do swoich projektów modderskich.
Cyberpunk 2077: Jak pisać przyszłość i muzykę do niej?
Scenarzysta Tomek Matera i kompozytor Marcin Przybyłowicz stanęli przed nie lada wyzwaniem. Obaj musieli przewidzieć przyszłość: odgadnąć, jakie mody, trendy i toposy będą zajmować homo sapiens w roku 2077. Pierwszy z panów zaktualizował ponadto wizję Mike’a Pondsmitha, a drugi zaprzyjaźnił się podczas pracy z elektroniczną wiolonczelą, arbuzem i selerem.

Tomek Matera – pisarz. W CD PROJEKT RED pracuje obecnie nad dwoma projektami osadzonymi w świecie Wiedźmina – Polarisem (czyli pierwszą częścią nowej sagi) oraz Siriusem (grą, która ma wprowadzi do uniwersum m.in. elementy multiplayera). Współtworzył Cyberpunka 2077 oraz jego dodatek: Widmo wolności, w którym odpowiadał m.in. za quest „Dazed and Confused” i postać Liny Maliny, (pato)influencerki z Dogtown. Ma także na koncie mobilną grą karcianą Gwint oraz powieść fantasy „Kulawy szermierz”.

Marcin Przybyłowicz – kompozytor, aranżer i inżynier dźwięku, dyrektor muzyczny w CD PROJEKT RED. Znany przede wszystkim z pracy nad Cyberpunkiem 2077 i jego dodatkiem – Widmem wolności, a także nad Wiedźminem 3 wraz z dodatkami oraz Wiedźminem 2. Skomponował również muzykę do Gwinta: wiedźmińskiej gry karcianej. Wielokrotnie wraz z zespołem nagradzany i nominowany do najważniejszych nagród w branży, takich jak BAFTA Games Awards czy The Game Awards. Skomponował także ścieżki dźwiękowe do seriali, m.in. dostępnej na Netflixie „Krucjaty”.
CD-ACTION EXPO 2024 – BILETY
W 2024 przenosimy się z Wrocławia do Łodzi i olbrzymiej Atlas Areny. W tym roku nasze wydarzenie jest biletowane, ale kupując wejściówkę na CD-Action Expo zyskujesz wstęp na oba dni imprezy, czyli 1 i 2 czerwca 2024. Cena?
- zwykły bilet wstępu – 30 złotych (dzieci do 10. roku życia wchodzą za darmo)
- bilet premium – 199 złotych
- bilet VIP – 299 zł
Sprawdźcie, co konkretnie zawierają droższe pakiety. Bilety dostaniecie też na miejscu w Atlas Arenie oraz za pośrednictwem aplikacji Łódź.pl na smartfonach (a posiadacze Karty Łodzianina nabędą je ze zniżką).
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “CD-Action Air, Cyberpunk 2077, Lenovo i mody. Ostatnia porcja paneli CD-Action Expo”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Uu NRGej będzie.
Quaz się nie dał namówić, czy nie dostał propozycji? :p
W sumie też z Łodzi, chyba, że jeszcze z covida się leczy z żoną.
Znowu potwierdzasz moją teorię o twoim bezmózgowiu i o tym, że żyjesz w jakiejś dziwnej fantazji i urojeniach xd.
Co to za jakieś durne quizy, blokują czytanie artykułów. Co raz rzadziej wchodziłem na CDA, ale teraz to już żegnam na stałe.
Bardzo ciekawy lineup, mam nadzieję, że przynajmniej część z tych paneli dyskusyjnych (nie licząc CDA Air) będzie można obejrzeć online.