17.07.2023, 19:00Lektura na 3 minuty
GaleriaWideo

Cities: Skylines 2 – 5G, ścieki, śmieci i cmentarze w nowych wieściach o grze

Cities: Skylines 2 udowodni w końcu, że nie samym transportem miasto stoi.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Twórcy Cities: Skylines 2 z Colossal Order nieustannie kontynuują podgrzewanie atmosfery przed premierą gry 24 października 2023. Po omówieniu nowości w transporcie (fani kolejnictwa będą mieli co robić!), sztucznej inteligencji mieszkańców czy zmian w drogach przyszła kolej na to, co dotąd SimCity robiło najlepiej: infrastrukturę miejską.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Cities: Skylines 2 poprawi usługi

W Cities: Skylines zarządzanie energią, wodą czy śmieciami było moim zdaniem najgorszą częścią gry. Słabe AI połączone z „falami śmierci” oraz znikomym wpływem brudu na szczęście mieszkańców sprawiały, że gra o wiele lepiej sprawowała się jako swego rodzaju symulator tworzenia makiet kolejowych. Kontynuacja ma szansę na rehabilitację w tym zakresie i dogonienie SimCity; być może nawet czwartej części?

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Podobnie jak w przypadku dróg, pozostała infrastruktura krytyczna w Cities: Skylines 2 będzie wpływała na jakość życia mieszkańców na podstawie szeregu parametrów. Seniorzy będą szczęśliwi w miejscu czystym, pełnym parków i miejsc na spacery. Rodziny z dziećmi poszukają mieszkania w pobliżu szkoły, za to pracujący single – blisko sklepów i szpitali. Pewne to uproszczenie, prawda, ale w końcu bardziej satysfakcjonujące niż „postaw szkołę, a cała okolica ucieszy buźki”.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Twórcy ponownie skomplikują sprawę, dodając nowe, realistycznie funkcjonujące budynki. Chcemy tanie śmieci? Proszę bardzo, ale wysypisko będzie naprawdę przepastne i zajmie masę terenu. Olbrzymia elektrownia atomowa pożre masę pieniędzy, ale dostarczy prąd dla praktycznie całego metropolis. Nie ma też tak łatwo z wodą; tylko niektóre miejsca nadają się do jej pobierania z gruntu...

Całkowitą nowością w Cities: Skylines 2 jest dbałość o... internet. Im lepsze mamy wieże i kable, tym bardziej zadowoleni są mieszkańcy oraz firmy. A każdy budynek zje część przepustowości. Ten aspekt był dotychczas przemilczany w symulatorach budowania miast, a przecież jest tak życiowy; wyczekiwane położenie światłowodu w moim domu rodzinnym to obecnie małe święto. Z Ameryki przeszczepiony zostanie podział na college oraz uniwersytet. Zakładam, że u nas to pierwsze będzie u nas czymś na kształt akademii/szkoły wyższej.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Katastrofa!

Zawartość z dodatku dodającego katastrofy, czyli bunkry i systemy ostrzegawcze, znajdzie się w podstawce. A przestępczość narodzi się nie tylko z czynników losowych, ale także biedy i zbyt małego dostępu do usług. Będzie więc można złym zarządzaniem doprowadzić do tworzenia podejrzanych dzielnic. Nie zabraknie także ulepszeń do budynków na wzór rebootu SimCity, skomplikowego system wydajności, przebudowanych parków, poczty oraz konieczności budowy urzędów miasta. Rany, ile roboty. Dzielnice i ich przepisy oczywiście zostają. Kolejna nowość to możliwość przypisywania usług do danych okolic, np. tworzenie szpitalów rejonowych czy komisariatów dzielnicowych.

Jak zawsze możecie zapoznać się z nowościami w filmiku od twórców:

Szczegóły dla hardkorowych fanów Cities: Skylines 2 znajdziecie jak zawsze TUTAJ. Do zobaczenia za tydzień!


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze