25.07.2023, 13:30Lektura na 2 minuty
GaleriaWideo

Cities: Skylines 2 – Skoki napięcia, wysychające źródła i rzeki z kupą

Cities: Skylines 2 ewoluuje w zakresie zarządzania wodą i prądem, ale pewne rzeczy zostaną.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Cities: Skylines 2 znowu otrzymało materiał z rozgrywki. Przypomnę więc jednym tchem: tu zapowiedź, tu drogi, tu AI mieszkańców (z wypadkami drogowymi!), tu zmiany w transporcie miejskim, tu infrastruktura. Uff! Tym razem Colossal Order prezentuje nam zmiany w zarządzaniu wodą i prądem. Nie należy się spodziewać rewolucji, prędzej ewolucji.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Woda i prąd w Cities: Skylines 2

Na start otrzymamy wszystkie metody wytwarzania prądu znane z pierwowzoru: od geotermii, poprzez tamy, na atomie kończąc. Twórcy skomplikują jednak znacznie naszą rolę, która dotąd ograniczała się do ciągnięcia kabli od punktu A do B. Elektryczność zostanie quasi-realistycznie podzielona na dwa segmenty: niskie napięcie i wysokie napięcie. Większość dróg będzie miała położoną infrastrukturę przesyłową tej pierwszej. Nie zaspokoi to jednak potrzeb większego miasta; szybko utworzą się wąskie gardła. Rozwiązaniem tej zagadki będą transformatory, między którymi pociągniemy linie wysokiego napięcia. 

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Pojawią się także dodatkowe skoki zapotrzebowania. W pierwszej części sprawa była prosta: noc oznaczała mniejszą produkcję energii słonecznej. Mechanizm nieskomplikowany oraz sprawiający w praktyce, że jej unikaliśmy. Teraz będzie inaczej. Po pierwsze – pojawią się przemysłowe banki energii do przechowywania nadwyżek. Po drugie – sezon zimowy sprawi teraz, że mieszkańcy włączą masowo grzejniki, w lecie zaś klimatyzatory czy maszyny do lodu. Nie będzie łatwo tym zarządzać. Pojawi się więc mechanika importu oraz eksportu do innych miast.

Cities: Skylines 2
Cities: Skylines 2

Produkcja wody jest bardziej intuicyjna i znana nam z takich gier, jak SimCity. Mamy do dyspozycji kilka jej źródeł. Jeszcze bardziej obleśnie rury na ścieki wciąż sprawią, że zanieczyszczone rzeki będą brązowe, twórcy jednak nie sprecyzowali, czy da się zrobić klasyk pt. wulkan z kupy:

Nowością będą za to źródła wody pitnej, która przy nadmiernej eksploatacji zacznie nam wysychać. Ups.

3
zdjęć

Jak zawsze materiał filmowy znajdziecie pod spodem, natomiast dalsze szczegóły dla hardkorowych fanów TUTAJ.

Premiera Cities: Skylines 2 24 października 2023 na PC, PS5 oraz XSX.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze