Alien: Isolation 2 oficjalnie powstaje! Fani czekali na to od dekady
Gdy w 2013 roku świat dowiedział się, że znane z serii Total War Creative Assembly będzie odpowiedzialne za najnowsze wcielenie Obcego, raczej ciężko było doszukać się ekscytacji wśród graczy oraz fanów marki – szczególnie że branża była dopiero co świadkiem eksperymentu społecznego, jakim niewątpliwie stało się Aliens: Colonial Marines. Gdy tylko w październiku 2014 roku do ich rąk trafiło Alien: Isolation, retoryka została odwrócona o 180 stopni. Po dziś dzień produkcja jest uznawana przez wielu za jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) eksperyment, który najlepiej odwzorował pierwowzór autorstwa Ridleya Scotta.
Dziesięć lat i kilka niespełnionych plotek o kontynuacji później, Creative Assembly ogłosiło informację, na którą fani marki oraz gatunku czekali od długiego czasu. Za pośrednictwem profilu gry na portalu X (dawniej Twitter), dyrektor kreatywny studia, Alistair Hope, ogłosił, że studio znajduje się we wczesnej fazie produkcji kontynuacji Alien: Isolation.
Gdy zaczęliśmy tworzyć Alien: Isolation, przyświecało nam jedno główne zadanie: stworzyć prawdziwie autentyczne doświadczenie, które powróci do korzeni marki. Wykreować nową historię, oddającą atmosferę i grozę oryginalnego arcydzieła filmowego z 1979 roku.
Jak wspomniał Alistair Hope, projekt znajduje się dopiero na starcie swojej ścieżki, więc minie jeszcze sporo czasu nim poznamy następcę kultowego Alien: Isolation.
Od premiery pierwszego filmu w 1979 powstało grubo ponad 30 gier wykorzystujące popularny wizerunek Obcego. Ostatnim wcieleniem marki było Aliens: Dark Descent z 2023 roku, które spotkało się z mieszanym przyjęciem. Zarówno w tę grę, jak i w Alien: Isolation zagracie na PC, PS4, PS5 oraz Xboksach One, Series X/S.
Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Alien: Isolation 2 oficjalnie powstaje! Fani czekali na to od dekady”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mój wewnętrzny Obcy właśnie wyskoczył z klatki piersiowej! Teraz pozostaje czekać te 4-5 lat aż gra trafi na rynek, ale dobre i to 🙂
Uu cudowna wiadomość. Jedna z moich ulubionych skradanek.
Wooo, fajowo!
Tylko niech znowu nie przesadzą z SI Obcego, bo nie chcę znowu całej gry na kuckach przechodzić…
No co ty, pod koniec – z miotaczem ognia w ręku – obcego traktowałem niczym zwierzaka do tresowania (na normalnym poziomie trudności, żeby nie było). Kulenie się było jedynie na początku, zanim człowiek ogarnął schematy zachowań Aliena 🙂
A ja bym wolał żeby jeszcze bardziej rozbudowali SI Obcego. W pierwszej części po zdobyciu miotacza ognia stawał się on stosunkowo niegroźny tak długo jak nie biegasz
Przecież to jak blisko ksenomorf się ciebie trzyma jest zależne od poziomu trudności. Zawsze można było obniżyć jak skradanie męczyło, choć i tak nie brakowało innych metod na skierowanie go w inną stronę.
Istnieje w necie mod który sprawia że Obcy jest dużo bardziej nieprzewidywalny.
No no, musiało minąć aż tyle lat by się w końcu ugięli (gra podobno słabo się sprzedała).
Oby ta gra skończyła lepiej niż VtM.
I właśnie na takie okazje trzymam w lodowce szampana! 😀 Co ważne, spada ona na nas niczym xenomorf z sufitu już po tym, gdy CA właściwie odebrało fanom wszelką nadzieję na kontynuację. Oby okazała się równie doskonała, co poprzedniczka i oby tym razem odniosła sukces komercyjny.
Marka się obecnie nieźle trzyma, dobrze się sprzedały Fireteam Elite oraz Descent, Romulus podobno całkiem nieźle się ogląda, więc klimat na tworzenie nowego Isolation jest.
Romulus to bardzo kompetentny film, bawiłem się naprawdę dobrze w kinie. Największą jego zaletą jest to, że nie robił go Ridley Scott, którego forma twórcza w ostatnich latach pozostawia wiele do życzenia. Tak czy siak, moc w marce Alien jest silna, więc nic dziwnego, że Creative Assembly dostało zielone światło na kontynuację Izolacji. Oby tylko przez te lata produkcji nic się po drodze nie wysypało a zapowiedź sequela nie była zbyt wczesna…
Jaram się.