Cyberpunk 2077: Oficjalne wyniki sprzedaży. W drodze film lub serial od twórców „True Detective”

Wraz z premierą Widma Wolności i aktualizacji 2.0, Cyberpunk 2077 zyskał drugie życie. Dodatek zebrał przyzwoite recenzje, Ninho postawił nawet tezę, że może być lepszy od podstawki, a po opinię Ranafe zapraszam do najnowszego numeru CD-Action. Tak czy siak burzliwe losy Cyberpunka powoli dobiegają końca, ponieważ nie dostaniemy już żadnych większych aktualizacji i dodatków fabularnych.
Właśnie okazało się, że jest to koniec wyjątkowo radosny dla CD Projektu RED, który podzielił się wynikami sprzedaży swojej najnowszej produkcji. Cyberpunk 2077 przekroczył już 25 milionów sprzedanych kopii, co jest wynikiem naprawdę imponującym.
Jak rozkłada się na to na poszczególnych platformach? Dominują pecety z wynikiem 68%, a konsole obecnej generacji są daleko w tyle, ale i tak mowa o 101% normy:
Widmo wolności także się rozkręca – w pierwszym tygodniu po premierze po dodatek do Cyberpunka 2077 sięgnęły 3 miliony osób.
Twórcy „True Detective” przygotują film lub serial
Po sukcesie „Edgerunners” kwestią czasu było to, kiedy CD Projekt zdecyduje się pójść o krok dalej. Wiemy, że aktualnie nie możemy liczyć na drugi sezon serialu, ale firma właśnie poinformowała o rozpoczęciu współpracy z Anonymous Content, odpowiedzialnym m.in. za serial „True Detective”. Wśród osób zaangażowanych w tworzenie filmu lub serialu w uniwersum Cyberpunka 2077 znajduje się chociażby David Levine, były współdyrektor działu seriali w HBO.
Niestety CD Projekt nie zdradził jeszcze żadnych konkretów, natomiast w oświadczeniu na stronie firmy przeczytamy:
Projekt live-action studia CD PROJEKT RED i wytwórni Anonymous Content opowie zupełnie nową historię w świecie Cyberpunka 2077. Całość jest na bardzo wczesnym etapie rozwoju; rozpoczęły się poszukiwania scenarzysty.
Oprócz Levine’a, przy produkcji pracować będą także inni weterani branży, a całość ma powstać „w bliskiej współpracy” z osobami tworzącymi grę. Więcej informacji na ten temat dostaniemy wtedy, kiedy prace posuną się do przodu.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Oficjalne wyniki sprzedaży. W drodze film lub serial od twórców „True Detective””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
A co mnie obchodzą statystyki podawane przez CDP?
Dawać mnie tu lokalnych ekspertów, co to zawsze wszystko wiedzą.
Jako „lokalny ekspert” wywołany do tablicy mogę jedynie powiedzieć, że – w przeciwieństwie do uwielbianej przez Microsoft „liczby grających” – liczba sprzedanych kopii podawana do wiadomości publicznej przez spółkę akcyjną ma faktyczne znaczenie. Oczywiście, takimi danymi też da się manipulować, ale o ile zarząd nie chce doprowadzić do z góry skazanej na porażkę sądowej batalii z akcjonariuszami, raczej unika się podawania nieprawdy. Wystarczy?
I tak, 3 miliony kopii dodatku do trzyletniego tytułu o tak fatalnej reputacji to rewelacyjny wynik, choć dla Cedepu ważniejszy jest zapewne pozytywny efekt, jaki Widmo Wolności wywarło na wizerunku firmy.
Dodatek jedno, ale robotę głównie zrobił patch 2.0. Czyli to, jak gra powinna wyglądać od 3 lat 😉
Na temat dodatku się nie wypowiem, ale zmiany w patchu 2.0 oceniam bardzo, bardzo dobrze. Nareszcie rozwój postaci ma sens, ograniczono zbieranie śmieci i poprawiono balans. Oczywiście gra nadal pełna jest mniejszych i większych błędów, ale to się już nie zmieni. Rzeczywiście, można zaryzykować stwierdzenie, że dopiero teraz, po trzech latach gra zasłużyła na oceny, jakie wtedy zbierała. Inna sprawa, że wiele to mówi o recenzentach.
Jestem po 3 godzinach gry w dodatek. Pierwsze co zwróciło moją uwagę, poza rozbudowanym rozwojem postaci, to brak śmieci – w porównaniu do podstawki – oraz duża ilość netrunnerów, którzy nas atakują. Fabuła ma potencjał, jak tylko znajdę trochę czasu, to z chęcią zagłębię się bardziej 😉
Jak muszę się już czepiać na siłę, to mam wrażenie, że nie zmieniono nic w kwestii broni. Tzn. nadal się zdarza, że zwykły pistolet na drugim lvl ma więcej damage niż snajperka w pierwszym. No i podstawka hulała mi w ultra w x1440 w 50-70 fps. Dodatek mocno chwilami się krztusi, szczególnie jeśli długo przesiaduję w ekwipunku i wracam nagle do gry. Fps. spadają wtedy do 10 i czasem tylko restart gry pomaga.