Days Gone: Dyrektor studia wytyka Sony nierówne traktowanie gier firmy
Zdaniem developera korporacja nie świętowała dobrego wyniku sprzedaży gry.
Wczoraj informowaliśmy, że świetne Ghost of Tsushima osiągnęło liczbę 8 milionów sprzedanych kopii. Sony nie omieszkało pochwalić się sukcesem studia Sucker Punch na trwającej w Las Vegas konferencji CES 2022.
Nie wszyscy jednak byli zadowoleni z prezentacji. Jeff Ross, główny reżyser Days Gone, odniósł się do sprawy na Twitterze. Zwrócił uwagę, że pomimo osiągnięcia lepszego wyniku jego tytuł nie doczekał się podobnego wyróżnienia.
Kiedy opuściłem Sony, Days Gone było dostępne od ponad półtora roku i sprzedało się w ośmiu milionach egzemplarzy. Od tego czasu rozeszło się jeszcze więcej kopii, łącznie z kolejnym milionem na Steamie. Lokalny zarząd studia zawsze sprawiał, że uważaliśmy to za rozczarowanie.
Co ciekawe, Ross obwinił także prasę o utrwalanie negatywnego wizerunku produkcji. John Garvin, będący drugim reżyserem Days Gone, zgodził się z jego opinią – ale jednocześnie przyznał, że gra na początku miała bugi i problemy techniczne.
Tytuł Bend Studio zadebiutował w 2019 roku na PS4, a dwa lata później pojawił się na pecetach. Pomimo wielu perturbacji i niekorzystnych pierwszych recenzji, osadzona po apokalipsie zombie produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem przez graczy.
Czytaj dalej
Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.