Gothic 1 Remake: Nowe wieści! Przebudowana magia, postęp prac i więcej

Gothic Remake wciąż nie ma dokładnej daty premiery, ale już teraz wizja powrotu do Khorinis rozpala wyobraźnię fanów. Twórcy z THQ Nordic nie zdecydowali się na szczególną dyskrecję; wręcz przeciwnie, co jakiś czas dowiadujemy się coraz więcej na temat postępu prac. Dzieli się nimi nawet kompozytor muzyki! Atmosfera bywa też podgrzewana renderami nowych projektów postaci. Najnowszych informacji (nie licząc tego newsa) dostarczyła nam też ostatnia sesja pytań i odpowiedzi.
Nowy wywiad z producentem Gothic Remake
Niemiecka redakcja serwisu TechRadar przeprowadziła wywiad z jednym z twórców. Reinhard Pollice zajmuje się w THQ Nordic produkcją remake’u Gothica. Część z informacji już znamy, toteż poprzestaniemy na najważniejszych ciekawostkach.
Jak mówi Pollice, prace nad Gothic 1 Remake znajdują się mniej więcej w połowie, co oznacza, że wszystko idzie zgodnie z przyjętym harmonogramem (co jest o tyle ciekawe, że nieznaną datę premiery uzasadniano w zeszłych latach jego brakiem; gra powstawała na zasadzie „kiedy skończymy, to skończymy”). Obecnie twórcy skupiają się na dopracowywaniu sztucznej inteligencji, która ma oddać atmosferę żywego świata z oryginału, mapie oraz grafice. Stary Obóz jest na ukończeniu. Trwają prace nad motion capture.

Ponownie pojawił się wątek grywalnego teasera. Jak już wielokrotnie powtarzano, został on zaorany. Stanowił jednak cenne źródło wiedzy na temat oczekiwań graczy. Jak podaje producent, Alkimia otrzymała aż 30 tysięcy opinii od zainteresowanych! Przy czym największą drobiazgowością cechowały się te z wschodniej Europy:
(…) między opiniami występowały ciekawe różnice regionalne. Jako przykład podam tutaj społeczności z wschodniej Europy, które bardzo zwracały uwagę na drobne detale, jak na przykład jedzenie jabłka. Otóż po ugryzieniu zostaje na nim ślad. To może brzmieć przyziemnie, ale dla nas ta informacja jest bardzo potrzebna; pokazuje nam, że graczom zależy na takim poziomie realizmu i pozwala nam na ustalanie priorytetów. (…)
System walki
Coraz więcej wiadomo o systemie walki, na temat którego spływają nieco sprzeczne sygnały. Obecnie, jak mówi Pollice, najbardziej przebudowana jest magia, nieco mniej broń na odległość, a zachowawcze pozostaną starcia wręcz. Twórcy posprzątali w systemie wiary i przypisali konkretnym bogom zaklęcia. Te można rzucać na konkretnych wrogów, co kosztuje więcej many. A walka na odległość przypomina Gothica 3 i zamiast na spektakularność, stawia bardziej na taktyczność.
Czytaj dalej
-
Międzyplatformowe mody do Wiedźmina 3 muszą poczekać. CD Projekt poinformował o przesunięciu...
-
Nowy tydzień, nowe darmowe gry w Epic Games Store. Tym...
-
Hades 2 kolejnym kandydatem do gry roku. Dzieło Supergiant Games...
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
14 odpowiedzi do “Gothic 1 Remake: Nowe wieści! Przebudowana magia, postęp prac i więcej”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Twórcy posprzątali w systemie wiary i przypisali konkretnym bogom zaklęcia. Te można rzucać na konkretnych wrogów, co kosztuje więcej many.”
Nie rozumiem. Chodzi o to, że zaklęcia można skoncentrować na jednym celu? I kosztuje więcej many niż w jakim konkretnie przypadku?
BTW Gothic nie miał żadnej wiary, tylko kręgi magii.
Chodzi o wiarę w świecie gry, w sensie religię. Proszę wybaczyć ten anglizm.
Domyślam się, że rzucanie magii ognia na orków, albo mroku na ludzi zada większe obrażenia (magia wody nie będzie mieć żadnych „ulubionych” przeciwników, w końcu Adanos był neutralny), ale drugiego zdania całkowicie nie rozumiem…
Adanos nie był bogiem neutralności, tylko równowagi, więc jego magia powinna zadawać większe obrażenia istotom związanym z domeną, która aktualnie dominuje. Ale nie oszukujmy się, w zasadzie wyznawcy Innosa i Adanosa stali prawie zawsze po jednej stronie barykady.
Jak tak teraz pomyślę, to twórcy Kronik Myrtany bardziej trzymali się kanonu, niż sami jego twórcy. 🙂
@Wokulski
„Chodzi o wiarę w świecie gry, w sensie religię. Proszę wybaczyć ten anglizm.”
OK, zaklęcia w oryginale były [tylko] w większości przypisane do bogów. Były manipulanckie zaklęcia sekty (Śniący), ogniste kręgu ognia (Innos) i lodowe kręgu wody (Adanosa). Plus neutralne, nekromanckie i kupa zwojów.
To co, teraz zaklęcia neutralne, Śniącego i neromanckie dostaną bogów?
Śniący i Nekromanci to w sumie słudzy Beliara, więc pewnie tam polecą.
Jak pisze @Zadymek runy były neutralne, sekty, ognia, kręgu wody i nekromanckie. Tyle, że w grze grając Magiem Ognia można było np. używać czarów sekty jeśli tylko miało się odpowiedni poziom kręgu magii. Może w remake’u będzie można np. będzie jako Mag Ognia korzystać tylko z run neutralnych i ognia? A jako członek sekty Śniącego tylko z run neutralnych i sekty? Tyle, że to mogłoby być mało sensowne biorąc pod uwagę konsekwencje wiadomego plot twistu kiedy należy się do Starego Obozu.
Bardziej bym obstawiał działanie na zasadzie maga ognia mniej kosztują zaklęcia ognia a więcej zaklęcia sekty. Jednak to dalej pozostawia lukę bo zostając magiem ognia przez znane fanom sploty zdarzeń ostatecznie grę kończymy nekromantą po drodze zostając magiem wody. Podejrzewam, że trzeba poczekać na więcej szczegółów gdyż tu ewidentnie ktoś nie do końca poprawnie się wyraził lub intencja wypowiedzi umknęła w tłumaczeniu.
W połowie czyli gdzie, jest szansa na 2023 czy nie?
Taki mały zespół mają, że obstawiam raczej 2024.
Na Amazonie widziałem informację: „This item will be released on December 31, 2023.” – ciekawe, czy faktycznie tak będzie.
Ta data jest zwyczajnym placeholderem, sporo innych gier ma/miało tak oznaczoną datę premierę
„Grywalny teaser” został zaorany i fajnie, ale pamiętam jak twórcy się chwalili wynikami ankiety, jakoby 97% graczy się taka wizja Gothica bardzo podobała…
Trochę ta grafika nie bardzo mi pasuje. Jakaś taka mało klimatyczna, to światło itd. W ogóle kiedyś rzez to, że studia robiły swoje własne silniki, gry wyglądały bardziej różnorodnie, klimatycznie i ciekawie. Teraz wszyscy jadą na UE i wszystko wygląda podobnie i to już nie to. No ale i tak bardzo czekam.