14
20.02.2023, 14:30Lektura na 2 minuty

Gothic 1 Remake: Nowe wieści! Przebudowana magia, postęp prac i więcej

Producent remake'u Gothica, Reinhard Pollice, udzielił nowego wywiadu na temat gry.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Gothic Remake wciąż nie ma dokładnej daty premiery, ale już teraz wizja powrotu do Khorinis rozpala wyobraźnię fanów. Twórcy z THQ Nordic nie zdecydowali się na szczególną dyskrecję; wręcz przeciwnie, co jakiś czas dowiadujemy się coraz więcej na temat postępu prac. Dzieli się nimi nawet kompozytor muzyki! Atmosfera bywa też podgrzewana renderami nowych projektów postaci. Najnowszych informacji (nie licząc tego newsa) dostarczyła nam też ostatnia sesja pytań i odpowiedzi.


Nowy wywiad z producentem Gothic Remake

Niemiecka redakcja serwisu TechRadar przeprowadziła wywiad z jednym z twórców. Reinhard Pollice zajmuje się w THQ Nordic produkcją remake'u Gothica. Część z informacji już znamy, toteż poprzestaniemy na najważniejszych ciekawostkach.

Jak mówi Pollice, prace nad Gothic 1 Remake znajdują się mniej więcej w połowie, co oznacza, że wszystko idzie zgodnie z przyjętym harmonogramem (co jest o tyle ciekawe, że nieznaną datę premiery uzasadniano w zeszłych latach jego brakiem; gra powstawała na zasadzie „kiedy skończymy, to skończymy”). Obecnie twórcy skupiają się na dopracowywaniu sztucznej inteligencji, która ma oddać atmosferę żywego świata z oryginału, mapie oraz grafice. Stary Obóz jest na ukończeniu. Trwają prace nad motion capture.

Screenshot z remake'u Gothica 1
Screenshot z remake'u Gothica 1

Ponownie pojawił się wątek grywalnego teasera. Jak już wielokrotnie powtarzano, został on zaorany. Stanowił jednak cenne źródło wiedzy na temat oczekiwań graczy. Jak podaje producent, Alkimia otrzymała aż 30 tysięcy opinii od zainteresowanych! Przy czym największą drobiazgowością cechowały się te z wschodniej Europy:


(…) między opiniami występowały ciekawe różnice regionalne. Jako przykład podam tutaj społeczności z wschodniej Europy, które bardzo zwracały uwagę na drobne detale, jak na przykład jedzenie jabłka. Otóż po ugryzieniu zostaje na nim ślad. To może brzmieć przyziemnie, ale dla nas ta informacja jest bardzo potrzebna; pokazuje nam, że graczom zależy na takim poziomie realizmu i pozwala nam na ustalanie priorytetów. (…)



System walki

Coraz więcej wiadomo o systemie walki, na temat którego spływają nieco sprzeczne sygnały. Obecnie, jak mówi Pollice, najbardziej przebudowana jest magia, nieco mniej broń na odległość, a zachowawcze pozostaną starcia wręcz. Twórcy posprzątali w systemie wiary i przypisali konkretnym bogom zaklęcia. Te można rzucać na konkretnych wrogów, co kosztuje więcej many. A walka na odległość przypomina Gothica 3 i zamiast na spektakularność, stawia bardziej na taktyczność.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze