16
1.02.2023, 08:03Lektura na 3 minuty

Gothic Remake: Twórcy odpowiadają na najczęściej zadawane pytania

A w gratisie nowe oblicze Kretoszczura. Wygląda, jakby urwał się z Fallouta 3 i szukał dla siebie nowego uniwersum...

W czasach remake’ów powroty kultowych marek są już właściwie codziennością. Jednak o ile niektóre mogą wrócić niemalże nienaruszone, jak na przykład ostatnio wydany Dead Space Remake, tak dinozaury pokroju Gothica muszą przejść całkowity lifting strony wizualnej i wielu mechanizmów, by móc konkurować ze współczesnymi grami. Demo sprzed 3 lat pokazywało mniej więcej, z czym będziemy mieli do czynienia, ale kolejne informacje znacznie zmieniły postrzeganie remake’u tego klasyka.

Koncert życzeń fanów Gothica świetnie podsumował już jakiś czas temu b-side, więc zamiast opiniom społeczności, przyjrzyjmy się temu, co tworzące remake Alkimia Interactive ma do powiedzenia w kwestii odpowiedzi na najczęściej zadawane przez fanów pytania.

Gothic Remake
Gothic Remake

Nad grą Gothic Remake pracuje około 40 osób, choć należy doliczyć do tego wsparcie z zewnętrznych studiów. Najważniejsza informacja dla tych, którzy nie śledzą tematu powstawania gry zbyt dokładnie: wszyscy rozczarowani demem z 2019 roku i tym, jak mało miało wspólnego z klimatem oryginału, mogą odetchnąć z ulgą:


Po zebraniu całego feedbacku zdecydowaliśmy, że zaczniemy pracę od zera i ostateczna wersja gry nie będzie miała praktycznie nic wspólnego z grywalnym demem.


Remake ma być tak wierny oryginałowi, jak to tylko możliwe. Tam, gdzie istnieje taka możliwość, twórcy chcą skorzystać z pierwotnie występujących aktorów głosowych. A co z muzyką z "jedynki"? Prawa do niej faktycznie pozostają w rękach Alkimii i THQ, ale póki co firmy nie potwierdzają, czy skorzystają z oryginalnego score'u. Na pewno pojawią się nowe kompozycje od Kaia Rosenkratza, czyli człowieka odpowiedzialnego za oprawę muzyczną trylogii Gothic i pierwszego Risena (fragment tej muzyki w poniższym filmiku).

Jak wspomniałem wcześniej, nie wszystko da się zrealizować identycznie, więc gdzieniegdzie twórcy idą na ustępstwa – nowy system walki ma odwoływać się do tego z Gothica 1 i 2, ale będzie… no właśnie, nowy. Na ile będzie to możliwe, developerzy chcą utrzymywać stały kontakt ze społecznością oraz informować ją o wszystkich podejmowanych krokach, ale ciągle wiele rzeczy stoi pod znakiem zapytania, jak np. cena i wymagania sprzętowe gry Gothica Remake, a także dokładna data premiery. Na tę chwilę wiemy tylko, że gra ukaże się na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S.


Nowe oblicze starego Kretoszczura

O dłuższym materiale wideo z samej rozgrywki możemy na razie pomarzyć. Alkimia za to wypuszcza co parę tygodni rozmaite drobiazgi, które cieszą społeczność. Pokazano odświeżony design goblinów i krwiopijców, były obrazki ze Starego Obozu i modele pancerzy oraz nagranie prosto z kopalni.

Kilka dni temu Alkimia zaprezentowała też nową wersję Kretoszczura – pospolitej kreatury spotykanej powszechnie w całej Górniczej Dolinie. Nie jest to przeciwnik zbyt wymagający (bo hej, jak mocarny może być stwór powstały z połączenia szczura i kreta?) i na pewno nie tak charakterystyczny dla serii jak Ścierwojad, ale doskonale pamiętam, że 20 lat temu napsuł mi sporo krwi. 

Gothic Remake
Gothic Remake

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że paskuda bardziej przypomina swojego imiennika z Fallouta 3 – choć jest to dopiero artwork, a nie ostateczny model.

PS Jeśli jesteście głodni ciekawych rzeczy, związanych z powyższą marką, to przeczytajcie koniecznie opowiadanie Dzienniki z kolonii, które specjalnie dla nas napisali ludzie od wspaniałego LARP-a Gothic..


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1021

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze