Half-Life: Alyx – Mod pozwala przejść grę od początku do końca bez gogli VR
Sukces modderów w przenoszeniu Alyx na ekrany monitorów. Inną sprawą jest to, czy taka zmiana dobra jest dla samej gry.
Half-Life: Alyx w pewnym stopniu jest produkcją równie rewolucyjną, co poprzednie odsłony, jednak skala tej rewolucyjności będzie w pełni zrozumiała tylko dla tych, którzy mieli okazję zagrać – żaden film ani screeny nie pokażą tego, czym jest Alyx. A że VR dalej jest stosunkowo drogi, to nie wszyscy gracze mają swój zestaw… Co nie przeszkodziło Alyx w pierwszych miesiącach po premierze w sprzedaniu przyzwoitej liczby kopii. Valve, świadome zainteresowania tytułem, wkrótce ogłosiło wsparcie dla modów i zrobiło to miesiąc po tym, jak pierwsza fanowska przeróbka usuwająca konieczność gry w VR ujrzała światło dzienne.
Tyle, że tamten mod zamieniał Half-Life: Alyx w Trespassera, a skoro od premiery gry minęły już 3 lata, to kolejne ekipy próbują swoich sił w przeniesieniu jej na ekrany monitorów. Jedna z nich, GB_2 Development Team poinformowała właśnie, że udało im się osiągnąć imponujący kamień milowy w pracy nad modem: Half-Life Alyx NoVR jest grywalne od początku do końca.
Grę można przejść do końca, z w pełni zaimplementowanymi rękawicami grawitacyjnymi oraz fabrykatorami, dzięki którym można ulepszać broń.
Modyfikacja dalej wygląda trochę sztywno i nienaturalnie, ale autorzy nie składają jeszcze broni. Kolejnym krokiem w rozbudowie Half-Life Alyx NoVR będzie dodanie nowych animacji rąk głównej bohaterki, wchodzących w interakcję z przedmiotami w świecie gry. Do tego zmiany w ulepszeniach pukawek, funkcjonalny HUD i zwiększona liczba przedmiotów, z jakimi można wchodzić w interakcję. Co ciekawe, twórcy pracują też nad implementacją moda do innych projektów, np. Levitation, o którym kiedyś pisałem.
Modderzy udostępnili film pokazujący dokonane postępy, ale nagrano go w na tyle późnym etapie fabuły, że będzie tu pełno spoilerów. Oglądacie na własną odpowiedzialność:
Inną sprawą jest to, czy Half-Life: Alyx rzeczywiście potrzebuje modyfikacji wycinającej z gry jej najważniejszy element. Kilka lat po premierze produkcji gogle VR ciągle nie nie są powszechnie spotykane. Nawet PS VR 2 nie uratowało tego segmentu rynku i dopóki nie pojawi się coś, co zwiększy dostępność sprzętu oraz jednocześnie obniży jego cenę, wirtualna rzeczywistość pozostanie ciekawostką dla graczy z grubszymi portfelami. Z drugiej strony cały projekt Alyx został zbudowany wokół VR-u, więc granie na monitorze z pewnością spłyci doznania – wszak ostatni Half-Life to jednak coś więcej niż strzelanka z dodatkiem mechanik manipulowania elementami otoczenia rodem z horrorów Frictional Games, co udowadnia chociażby jej potencjał w edukacji.
Jeśli jesteście zdecydowani by spróbować, Half Life Alyx NoVR pobierzecie z tego miejsca.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.