około 8 godzin temuLektura na 3 minuty

Heroes: Olden Era z nowym szczegółami. Ważna informacja dla osób grających w multiplayer

Lista map Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie zawierać zarówno te znane z poprzednich części serii, jak i zupełnie nowe.

Twórcy Heroes of Might and Magic: Olden Era, choć akcentują przywiązanie do poprzednich odsłon serii, nie boją się wprowadzać zupełnie nowych elementów do wiekowej marki, w tym choćby nowej demonicznej frakcji. Unfrozen ponadto postanowiło zmienić mający swoje bolączki system generowania map i wprowadzić do niego kilka usprawnień. Pozostając w tym temacie, studio opublikowało kolejnego devloga (tym razem w formie wideo), przedstawiając w szczegółach szablony map.

W pierwszym odcinku serii devlogów, które prowadzić będzie we współpracy ze studiem Anna z kanału Heroes Take Turns, zdradzono, jak wyglądać będą szablony map dostępne w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Pierwszym z nich jest Mlyn (sic) przeznaczony do zabawy 1 na 1, który nieco przypomina znanego z profesjonalnych rozgrywek Jebus Crossa (mapa na środku ma nawet krzyżyk przypominający skrzyżowanie). Na niedużym obszarze znajdziemy własny biom z najłatwiejszymi stackami jednostek, boczne tereny z zamkami oferującymi większe wyzwanie, zaś najtrudniej będzie na samym środku, gdzie kryją się najbardziej wartościowe nagrody. Mapa zatem skupia się na standardowym rozwijaniu pierwotnego zamku i zdobywaniu kolejnych, by następnie zdobyć włości nieprzyjaciela.

Heroes of Might and Magic: Olden Era nie obejdzie się jednak bez własnego, faktycznego Jebus Crossa. Wzorem poprzednich części serii progres będzie bazował na zdobywaniu Puszek Pandory oraz walce z wysokopoziomowymi grupami jednostek, a także na tym, jak szybko się z nimi uporamy. Sporą część mapy zajmuje centralna pustynia z kilkoma zamkami do zdobycia i najcenniejszymi fantami. Ponadto przygotowano specjalną wersję Jebus Crossa, w którym gra pozwoli na posiadanie tylko jednego bohatera (w standardowym układzie można zrekrutować ich aż dziesięciu).

Heroes of Might and Magic: Olden Era

Ostatnim z zaprezentowanych szablonów jest okrągłe Helltide, gdzie będziemy musieli zwyciężyć za pomocą tylko jednej postaci. Mapa podzielona jest na trzy strefy: dwie duże po jednej dla dwóch graczy, a także środkowej części przeznaczonej na „ostateczną bitwę”, bowiem po kilku dniach od jej zdobycia zmuszeni zostaniemy do walki z bohaterem wroga. Nie są to jedyne szablony map, które będą dostępne w Heroes of Might and Magic: Olden Era i mamy spotkać ich zdecydowanie więcej w samej grze.

Heroes of Might and Magic: Olden Era

Nasi czytelnicy mieli już okazję samemu sprawdzić (pierwszy raz na świecie!), jak gra się w Heroes of Might and Magic: Olden Era podczas ostatniej edycji CD-Action MeetUp, na której zjawili się twórcy z Unfrozen wraz z demem gry. Nie były to jednak jedyne atrakcje, o czym przeczytacie w relacji z wydarzenia. Bastian również rozegrał parę tur w Olden Erze i podzielił się swoimi wrażeniami w wideo na naszym kanale.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów375

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze