Heroes: Olden Era z nowym szczegółami. Ważna informacja dla osób grających w multiplayer
Lista map Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie zawierać zarówno te znane z poprzednich części serii, jak i zupełnie nowe.
Twórcy Heroes of Might and Magic: Olden Era, choć akcentują przywiązanie do poprzednich odsłon serii, nie boją się wprowadzać zupełnie nowych elementów do wiekowej marki, w tym choćby nowej demonicznej frakcji. Unfrozen ponadto postanowiło zmienić mający swoje bolączki system generowania map i wprowadzić do niego kilka usprawnień. Pozostając w tym temacie, studio opublikowało kolejnego devloga (tym razem w formie wideo), przedstawiając w szczegółach szablony map.
W pierwszym odcinku serii devlogów, które prowadzić będzie we współpracy ze studiem Anna z kanału Heroes Take Turns, zdradzono, jak wyglądać będą szablony map dostępne w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Pierwszym z nich jest Mlyn (sic) przeznaczony do zabawy 1 na 1, który nieco przypomina znanego z profesjonalnych rozgrywek Jebus Crossa (mapa na środku ma nawet krzyżyk przypominający skrzyżowanie). Na niedużym obszarze znajdziemy własny biom z najłatwiejszymi stackami jednostek, boczne tereny z zamkami oferującymi większe wyzwanie, zaś najtrudniej będzie na samym środku, gdzie kryją się najbardziej wartościowe nagrody. Mapa zatem skupia się na standardowym rozwijaniu pierwotnego zamku i zdobywaniu kolejnych, by następnie zdobyć włości nieprzyjaciela.
Heroes of Might and Magic: Olden Era nie obejdzie się jednak bez własnego, faktycznego Jebus Crossa. Wzorem poprzednich części serii progres będzie bazował na zdobywaniu Puszek Pandory oraz walce z wysokopoziomowymi grupami jednostek, a także na tym, jak szybko się z nimi uporamy. Sporą część mapy zajmuje centralna pustynia z kilkoma zamkami do zdobycia i najcenniejszymi fantami. Ponadto przygotowano specjalną wersję Jebus Crossa, w którym gra pozwoli na posiadanie tylko jednego bohatera (w standardowym układzie można zrekrutować ich aż dziesięciu).

Ostatnim z zaprezentowanych szablonów jest okrągłe Helltide, gdzie będziemy musieli zwyciężyć za pomocą tylko jednej postaci. Mapa podzielona jest na trzy strefy: dwie duże po jednej dla dwóch graczy, a także środkowej części przeznaczonej na „ostateczną bitwę”, bowiem po kilku dniach od jej zdobycia zmuszeni zostaniemy do walki z bohaterem wroga. Nie są to jedyne szablony map, które będą dostępne w Heroes of Might and Magic: Olden Era i mamy spotkać ich zdecydowanie więcej w samej grze.

Nasi czytelnicy mieli już okazję samemu sprawdzić (pierwszy raz na świecie!), jak gra się w Heroes of Might and Magic: Olden Era podczas ostatniej edycji CD-Action MeetUp, na której zjawili się twórcy z Unfrozen wraz z demem gry. Nie były to jednak jedyne atrakcje, o czym przeczytacie w relacji z wydarzenia. Bastian również rozegrał parę tur w Olden Erze i podzielił się swoimi wrażeniami w wideo na naszym kanale.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.