Hidetaka Miyazaki obiecuje nie dopuścić do masowych zwolnień we FromSoftware
Odnosząc się do masowych zwolnień w branży gier, Hidetaka Miyazaki przyznał, że nie wyobraża sobie takiej sytuacji w studiu FromSoftware.
Jak wszystkim dobrze wiadomo, ten rok jest dla branży gier szczególnie okrutny pod względem liczby zwolnień. Nawet gdybym chciał wypisać same tylko nazwy studiów dotkniętych tym kryzysem, to obawiam się, że nie zmieściłbym wszystkich do jednego newsa. O problemie wypowiedziało się już wielu developerów, między innymi Michael Douse z Larian Studios, który w ostrych słowach skrytykował sposób prowadzenia biznesu przez niektóre firmy. Teraz dowiedzieliśmy się, jak widzi całą sytuację szef FromSoftware, czyli Hidetaka Miyazaki.
Jego spojrzenie poznaliśmy dzięki wywiadowi, jaki przeprowadził z nim Wes Fenlon z PC Gamera. Dziennikarz zapytał Miyazakiego o kryzys branży i zwolnienia, a także firmę-matkę FromSoftware, czyli Kadokawę.
Mówiąc za siebie i całą firmę, chcę powiedzieć, że nie jest to coś, czego życzyłbym pracownikom FromSoftware nawet za milion lat. Jestem prawie pewien, że nasza firma-matka Kadokawa to rozumie i podziela ten pogląd.
Miyazaki zdecydował się też na złożenie mocnej obietnicy odnośnie do masowych zwolnień nawiedzających obecnie branżę gier.
Choć nie mogę powiedzieć na sto procent, jaka przyszłość czeka FromSoftware i Kadokawę – tak długo jak ta firma będzie moją odpowiedzialnością, nie dopuszczę do niczego takiego. Miejmy nadzieję, że uspokoi to naszych graczy i fanów.
Szef FromSoftware przytoczył przy okazji słowa byłego prezesa Nintendo, Satoru Iwaty.
Wydaje mi się, że były prezes Nintendo, Iwata-san, powiedział kiedyś, że ludzie, którzy obawiają się stracić pracę, boją się robić dobre rzeczy. Parafrazuję teraz, ale całkowicie podzielam to podejście.
Myślę, że w przypadku Miyazakiego możemy mieć akurat pewność, że nie jest to jedynie PR-owa gadka, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Szef FromSoftware pokazał w ciągu ostatnich lat, że jest po prostu właściwą osobą na właściwym miejscu, co widać dobrze w bardzo zdrowym rozwoju firmy. Można chyba śmiało powiedzieć, że branża gier zwyczajnie potrzebuje więcej takich osób jak właśnie Hidetaka Miyazaki.
Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej o tym, jak okrutny potrafi być czasem gamedev, to odsyłam was do tekstu Karola Laski o sytuacji w Ironbird Creations.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.