1
6.08.2023, 18:00Lektura na 3 minuty
Plotka

Metroid Prime 4: Według najnowszych informacji gra będzie jak Halo Infinite

Nowy Metroid Prime ma zapewnić zapierające dech w piersiach widoki, ale jednocześnie nie zaoferuje otwartego świata.

Ile to już czekamy na Metroid Prime 4? Tak długo, że dostaliśmy bardzo dobrze przyjęty Metroid Dread, a o Prime 4 zrobiło się podejrzanie cicho. Oprócz krótkiego teasera oraz informacji o developerach stojących za grą nie dostaliśmy żadnych konkretów, a potem Nintendo wyrzuciło efekty ich prac do kosza, restartując produkcję i przekazując ją do Retro Studios, pracującego nad serią Metroid Prime od pierwszej części. Od tamtej pory nie pojawiły się żadne nowe informacje na ten temat, ale nieoczekiwanie wspomniano o niej w ostatnim podcaście na kanale XboxEra.

Nick Baker, czyli współzałożyciel forum ResetEra podobno miał okazję rozmawiać z kimś, kto widział grę i co nieco o niej opowiedział. Nie są to oczywiście informacje w żaden sposób potwierdzone i nie wydaje mi się, by w najbliższym czasie miało się to zmienić, ale i tak miło wiedzieć, że produkcja nie utknęła w martwym punkcie.


Dokładnie tak, jak się spodziewałem Metroid Prime 4 wizualnie prezentuje się niesamowicie.


Nick Baker

Trudno uznać, że może być inaczej – „jedynka” w swoich czasach wyglądała świetnie, a gameplay nie zestarzał się zbytnio, co udowodnił tegoroczny remaster. Wydaje się, że „czwórka” wyjdzie naprzeciw trendom i zaoferuje nieco większe otoczenie:


Wygląda to jak coś zaskakująco dużego i otwartego. Grałem ostatnio w Metroid Prime Remaster i są tam oczywiście dość duże tereny, ale w nadchodzącej części będą naprawdę ogromne.


Nick Baker

Zdaniem Bakera, czy też jego tajemniczego informatora, niektóre odwiedzane miejscówki przypominają to, co oferuje Halo Infinite, przynajmniej w kwestiach wizualnych:


Kiedy w Halo Infinite patrzysz przed siebie, widzisz ogromną, otwartą przestrzeń. Metroid Prime 4 zapewni bardzo podobne odczucia. Przy czym podkreślam, że raczej nie będzie to w pełni otwarty świat.


Nick Baker

Niestety w podcaście nie pojawiają się żadne sugestie odnośnie do stopnia zaawansowania prac nad grą, ale tu możemy sobie na ślepo strzelać, że wizualnie bogata produkcja z tak uznanej serii byłaby świetną reklamą dla nowej platformy. A tak się przypadkowo składa, że Nintendo od jakiegoś czasu szykuje następcę Switcha, który miałby zadebiutować już w przyszłym roku.

Oczywiście równie dobrze może się okazać, że Metroid Prime 4 ukaże się jeszcze na aktualnej generacji konsoli Nintendo, a kolejne urządzenie – jeśli zapewni wsteczną kompatybilność – będzie pozwalało na ogranie produkcji z większą ilością detali lub klatek na sekundę. Na ten moment pozostaje nam tylko czekać, aż Nintendo zdecyduje się wreszcie uchylić rąbka tajemnicy skrywającej nowe, pierwszoosobowe przygody Samus.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1228

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze