Microsoft: Masowe zwolnienia ruszyły. Dotkną studia Xboksa i Bethesdę
Niedochodzące wciąż do skutku przejęcie Activision Blizzard dalej odciska swoje piętno na Microsofcie. A zamiast być coraz bliżej rzeczywistości, marzenia giganta z Redmond o fuzji dwóch ogromnych firm zdają się oddalać, gdyż na drodze może stanąć Komisja Europejska. Do tego niestety wygląda na to, że wczorajsze plotki okazują się prawdziwe i Microsoft rzeczywiście rozpoczął masowe zwolnienia, które sięgną około 5% siły roboczej, co przekłada się na około 10 tysięcy pracowników. Potwierdził to sam Satya Nadella, prezes Microsoftu, we wpisie na blogu firmy. Proces redukcji etatów ma się zakończyć przed upływem trzeciego kwartału 2023 roku. A to wszystko, ponieważ prezes prawdopodobnie chce obciąć koszty przed zaprezentowaniem swoich wyników finansowych inwestorom, co ma nastąpić już za kilka dni.
To jeszcze nie koniec złych wieści. Jak donosi znany w branży dziennikarz Jason Schreier na łamach Bloomberga, cięcia etatów przewidziano na jeszcze większą skalę, niż początkowo przypuszczano. Otóż mają one również dotykać innych studiów, w tym 343 Industries (częściowo odpowiedzialne za Halo Infinite), The Coalition z Gears of War na koncie czy Bethesdy z ich Falloutami, Elder Scrollsami oraz nadchodzącym Starfieldem.
W przypadku poszczególnych studiów brakuje konkretnych liczb, jednak Jason Shreier twierdzi, że szczególnie mocno oberwało 343 Industries, w którym przeorganizowano strukturę zespołu, likwidując niektóre stanowiska. Cały jego wątek możecie przeczytać W TYM MIEJSCU. Nadella twierdzi we wpisie na blogu, że pomimo zwolnień, na kluczowych pozycjach mają się pojawić nowi pracownicy.
Niemożliwe, żeby nie wpłynęło to na studia i ich projekty. Mogło to już teraz mieć swoje reperkusje, ponieważ na moment przed plotkami o zwolnieniach w Microsofcie pojawiły się jeszcze inne doniesienia mówiące, że premiera Starfielda mogła zostać przesunięta o kilka miesięcy, delikatnie za drugą połowę 2023. Chcę optymistycznie założyć, że o tak dużej sprawie zarząd musiał wiedzieć wcześniej i nie podjęto decyzji o zwolnieniu około 10 tysięcy osób na przestrzeni kilku dni.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Microsoft: Masowe zwolnienia ruszyły. Dotkną studia Xboksa i Bethesdę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Bethesda ma znane marki i umiejętności pythonowskiego internisty, 0 zdziwienia, że tak robią
Nadal czekam na zapowiedź Starfielda w 2024.
Jakoś zwolnienia w 343 Industries nie powinny dziwić Halo: The Master Chief Collection nie porażał jakąś wybitną jakością, oczekiwało by się więcej do odświeżonej kolekcji Halo, problemy występowały zarówno na PC jak i Xbox tylko w drugim przypadku jakoś nie były tak nagłaśniane, wracając do Bethesda Softworks ostatnio wydane gry Ghostwire Tokyo i Deathloop jakoś nie zyskały pozytywnych opinii to nie były zły gry ale nie dla każdego, Microsoft chce zarabiać na nowych grach tylko zbyt wiele ich nie wychodzi a jak wyjdą to nie nakręcają sprzedaży jak powinny.
O ile jeszcze w 2021 zarabiali na Halo Infinite i Forza Horizon 5 oraz Age of Empires IV to w 2022 były to produkcje mniejszego kalibru. Deathloop i Ghostwire Tokyo kierowane są do specyficznej grupy odbiorców i trudno oczekiwać od nich bycie bestsellerami na listach sprzedaży. W 2022 od zielonych kojarzę głównie gry niezależne, tj. Pentimenta i Tunic, ale 2023 zapowiada się już lepiej. Najnowsza Forza Motosport powinna być gdzieś na wiosnę, Starfield to pierwsza duża premiera gry RPG od Bethesdy od czasów Fallout 4 (nie liczę sieciowego Fallout 76 oraz któreś edycji Skyrima). Redfall raczej list sprzedaży nie zawojuję, być może w 2023 ujrzymy Hellblade 2 oraz Gear of War Remaster Collection (pewien znany insider ostatnio dwukrotnie wspominał o tym zestawie).
Dzięki ostatniej „redukcji kosztów” w Bethesda Softworks, już wiem, że nie ma powodów, by wiązać się tak z ich grami jak i innymi projektami. Tak że, szkoda, że ich samych zwolnienia nie dotyczą – tylko pracowników dewelopera, Bethesda Game Studios.
A osobom odpowiedzialnym za likwidację Bethesda.net launcher życzę wywalenia z roboty, dwa razy!