rek

Microsoft potwierdził, że Game Pass obniża sprzedaż gier

Microsoft potwierdził, że Game Pass obniża sprzedaż gier
Game Pass może być czymś niezwykle pozytywnym, ale ma też potencjalne wady. Przykład? Nawet Microsoft wspomina o zmniejszonej sprzedaży gier.

W dokumencie Competition and Markets Authority (CMA), czyli brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków, można znaleźć informację na temat obniżonej sprzedaży gier w ciągu dwunastu miesięcy od dodania ich do usługi Game Pass. Raport opublikowany przez CMA ma związek z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft.

Wiele osób się tego domyślało, lecz możliwość przeczytania oficjalnego potwierdzenia ze strony Microsoftu, że sprzedaż gier może spaść ze względu na umieszczenie ich w Game Passie, to coś intrygującego. Korporacja przedstawiła procentową wartość takiego spadku, jednak w upublicznionej wersji dokumentu została ona wycięta. Dla tych najbardziej zainteresowanych osób warto zaznaczyć, że chodzi m.in. o zdanie ze strony 58.

https://www.youtube.com/watch?v=ps2P8SpDnl0

Jak zauważył serwis GamesIndustry.biz, tego typu wnioski o spadku sprzedaży gier umieszczonych w Game Passie mogą być sprzeczne z wypowiedziami Phila Spencera z przeszłości. Konkretniej mówiąc chodzi o 2018 rok i stwierdzenie szefa Xboksa, że dodanie takiej gry jak np. Forza Horizon 4 do Game Passa przekłada się na zwiększenie jej sprzedaży. Ma się do tego przyczyniać choćby fakt, że więcej ludzi pojawia się w danym tytule, a to przyciąga kolejnych klientów, bo ludzie szukają takich gier, w które grają inni.

Co ciekawe, w raporcie zapewnionym przez CMA znalazła się również wzmianka o tym, że Activision nie spoglądało przychylnym okiem na możliwość umieszczania swoich gier w usługach subskrypcyjnych z dużą biblioteką produkcji. Chodzi tu o wszystkie platformy, a niechęć miała być motywowana potencjalną kanibalizacją tradycyjnej sprzedaży B2P, czyli buy-to-play. Było to szczególnie zniechęcające w zakresie świeżych premier.

Na koniec przypominamy, że Microsoft wyczekiwał kolejnych problemów z przejęciem Activision Blizzard, a my pisaliśmy o tym, że CMA dostrzegło w fuzji Microsoftu i Activision Blizzard zagrożenie dla swoich graczy. Zaznaczaliśmy również kwestię ewentualnego pozostania Bobbiego Koticka na swoim stanowisku, w przypadku gdy fuzja firm nie dojdzie do skutku.

3 odpowiedzi do “Microsoft potwierdził, że Game Pass obniża sprzedaż gier”

  1. Brawo, odkryli Amerykę 👏

  2. A ja pójdę nawet o krok dalej! Mam taką śmiałą tezę, że darmowe rozdawnictwo gier także zmniejsza ich sprzedaż.

  3. PlaystationFanboy 15 lutego 2023 o 08:40

    Microsoft zarżnie rynek gier, będzie jak na komórkach – w większości darmowe popierdółki z mikrotransakcjami, normalnych gier tam praktycznie już nie ma. Game Pass spowoduje też to, że będzie coraz więcej małych gier bo są tanie, a przez GP się nie sprzedają, więc ma co za dużo inwestować. Microsoft w końcu sam oduczy swoich klientów kupowania gier, co będzie miało negatywny wpływ na zewnętrznych wydawców, bo jak nie wrzucą gry do Game Passa to nie zarobią, a jak wrzucą to zarobią mało i gra przyniesie straty. Więc gra będzie okrajana byle była tania w produkcji. Przewiduję, że może być tak, że w końcu w Game Passie będzie coś jak shareware. Dostaniesz pierwszy rozdział, a resztę kupisz w DLC. Będziesz płacić i za Game Passa i za grę, będzie jeszcze gorzej niż teraz. Jest oczywiście dobry Pentiment, ale same Pentimenty graczom nie wystarczą.

Dodaj komentarz