rek

Microsoft zwalnia zespoły odpowiedzialne za VR, MR oraz HoloLensy i anuluje ich projekty

Microsoft zwalnia zespoły odpowiedzialne za VR, MR oraz HoloLensy i anuluje ich projekty
Ciąg dalszy reperkusji związanych z masowymi zwolnieniami w Microsofcie. Tym razem padło na zespoły odpowiedzialne za technologię.

Masowe zwolnienia w Microsofcie kolejny raz dają o sobie znać. W zasadzie dopiero co dowiedzieliśmy się o planie ucięcia siły roboczej o około 10 tysięcy pracowników, a już kilka razy widzieliśmy związane z tym najróżniejsze rezultaty. Wiemy, że dostało się m.in. podlegającym Xboksowi studiom, w tym Bethesdzie oraz 343 Industries. W przypadku tego drugiego byli pracownicy nie szczędzili słów, obwiniając kierownictwo za porażkę Halo Infinite.

Skoro mówiliśmy już o branży gamingowej, to teraz na chwilę od niej odejdziemy i zwrócimy się ku szerzej rozumianej technologii, ponieważ ją również dotknęły cięcia etatów oraz reorganizacja priorytetów – i to dość poważne, jak donosi Windows Central. Wiemy na przykład, że Microsoft zdecydował się całkowicie zamknąć AltspaceVR – platformę obsługującą środowiska mieszanej rzeczywistości, pozwalającą użytkownikom na tworzenie wirtualnych spotkań z użyciem awatarów. Jeśli kojarzy wam się to z metaverse, to całkiem słusznie. Odpowiedzialna za projekt ekipa (albo to, co z niej zostało) zostanie przeniesiona do wsparcia Microsoft Mesh, o czym czytamy w oficjalnym oświadczeniu. AltspaceVR zostanie permanentnie zamknięte 10 marca.

https://twitter.com/AltspaceVR/status/1616491365793427457

To jednak nie koniec złych wieści. Oficjalnie możemy pożegnać także narzędzia Mixed Reality (MRTK), ponieważ Gigant z Redmond zwolnił cały odpowiedzialny za nie zespół. To samo tyczy się projektu HoloLens, który kilka lat temu rozbudzał wyobraźnię i chociażby w 2018 roku został wykorzystany w kardiologii przez małopolskich lekarzy. Potencjał więc był, a zespołów już nie ma.

https://twitter.com/fns_developer/status/1616257029974413316

4 odpowiedzi do “Microsoft zwalnia zespoły odpowiedzialne za VR, MR oraz HoloLensy i anuluje ich projekty”

  1. https://i.gyazo.com/7aad165eec4c91a405ccab886c3c47cc.png
    Tytuł artykułu na stronie głównej świetnie ucięło.

  2. Może warto nie przesadzać z clickbaitem w tytule?

    Microsoft zwolnił ekipy MRTK i AltSpace VR, ale to nie były główne projekty VR Microsoftu, tylko te które miały najmniejszy potencjał – MRTK to Toolkit od Microsoftu, który ułatwiał tworzenie gier np. w Unity, ale istnieją już lepsze narzędzia które umożliwiają tworzenie tego lepiej, także na platfomę Windows Mixed Reality.

    Microsoft nadal inwestuje w ich główne projekty VR, czyli OpenXR i Microsoft Mesh. Ekipa odpowiedzialna za tworzenie Windows Mixed Reality for SteamVR to też zupełnie co innego.

    Cytaty z innego artykułu:

    „With AltSpaceVR formerly leading Microsoft’s own „metaverse” work, it now leaves Microsoft Mesh as the potential replacement.”

    „Another entire team culled from the company is the one behind the „MS „Mixed Reality Tool Kit (MRTK) framework, a cross-platform system for producing spatial anchors within virtual space. MRTK had some success, with it made for Unity VR integrations as well as working with headsets produced by Meta, and Microsoft’s own HoloLens.”

    „The removal of the MRTK and AltSpace VR teams means there’s little impetus for Microsoft to continue working on the HoloLens headset. While work has been scaled back over the last few years, Microsoft had been trying to secure a HoloLens contract with the U.S. military, but that too was pushed back on by Congress over alleged program issues.”

    Źródło cytatów: https://appleinsider.com/articles/23/01/21/ms-layoffs-effectively-kills-off-mixed-reality-projects

    To wszystko szukanie sensacji i wyciąganie błędnych wniosków. Faktem jest że ubijają HoloLens i własne narzędzia VR dla Unity. Nic poza tym. Przerzucają po prostu najważniejszych ludzi do bardziej rozwojowych projektów, a niestety resztę ekipy muszą zwolnić.

    • Ale dzięki takim artykułom hejterzy dostają amunicję do głoszenia bzdurnych haseł o tym, że VR umiera.

Dodaj komentarz