Mod do Wiedźmina 3 Next Gen znacznie poprawia liczbę klatek

Mod do Wiedźmina 3 Next Gen znacznie poprawia liczbę klatek
Pecetowi gracze mogą zainstalować niewielki mod do next-genowego Wiedźmina 3, który znacznie poprawia wydajność ray tracingu obciążającego sprzęt.

W next-genowym Wiedźminie 3 gracze narzekali na kiepską optymalizację i zbyt małą liczbę klatek na sekundę. Zwrócił na to uwagę w swoich spostrzeżeniach Krigor, choć przyznał, że gra wygląda przy tym bardzo ładnie.

Pomijając te problemy, Wiedźmin 3 w wersji RT wygląda jednak naprawdę fajnie – odbicia, cienie, efekty świetlne, wszystko to prezentuje się atrakcyjnie.

Całość możecie przeczytać TUTAJ.

Wersja Next Gen wprowadziła wiele ulepszeń graficznych, ale wiązały się one również z dużym spadkiem wydajności. Niektóre z najbardziej wymagających lokacji, takie jak tętniące życiem miasto Novigrad, mogą spalić nawet najbardziej zaawansowane karty. A ponieważ gra nadal jest oparta na procesorze, do przekroczenia 60 klatek w niektórych z tych przypadków trzeba DLSS 3.0 od Nvidii.

CDPR wydało kilka hotfixów do Wiedźmina 3, które rozwiązały część problemów z zacinaniem się gry, ale wydajność dalej była raczej rozczarowująca. W tym miejscu z pomocą przychodzi mod Optimized Raytracing autorstwa Alikoko, który zmienia oświetlenie gry.

Alikoko dostroił zasięg globalnego oświetlenia w grze, co zaowocowało wzrostem wydajności o 35 procent na RTX 2060 Super.

Novigrad Wiedźmin 3
Novigrad Wiedźmin 3 z modem od Alikoko
Kaer Morhen Wiedźmin 3
Kaer Morhen Wiedźmin 3 z modem od Alikoko

Modder zauważa również, że żadna z pozostałych funkcji RT nie została dotknięta, co sugeruje, że w przyszłości mogą pojawić się dalsze mody optymalizujące. A poniżej znajdziecie zobaczyć film, jak modyfikacja wygląda w praktyce.

https://www.youtube.com/watch?v=CMA03z_ZBlc

Na ten moment mały i prosty mod powinien pozwolić większej liczbie graczy w pozytywny sposób doświadczyć niedawnego patcha. Warto jednak zaznaczyć, że oficjalne hotfixy i aktualizacje CDPR mogą ten mod zepsuć, więc śledzenie na własną rękę potencjalnych przyszłych aktualizacji Alikoko może się przydać.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen jest już dostępny na PC, PS5 i Xbox Series.

3 odpowiedzi do “Mod do Wiedźmina 3 Next Gen znacznie poprawia liczbę klatek”

  1. extraterrestial2 29 grudnia 2022 o 09:58

    O, może specjaliści z CDPR zaimplementują ten mod w ostatecznej-definitywnej wersji W3.

    • Ale ten mod tylko modyfikuje wartości w pliku XML, tak jakbyś zmieniał detale związane np. z zasięgiem rysowania roślinności. Wyszłoby na to samo, gdyby dodać do gry ustawienia jakości ray tracingu, tak jak to wygląda w Cyberpunku.

    • wyszłoby ale nie wyszło bo najwyraźniej redzi sami z siebie nie odkryli żródla problemu

Dodaj komentarz