Nowy zamek w Heroes of Might and Magic 3! Jest pierwszy gameplay i screeny
Trzęsienie newsów w świecie Heroesów trwa. Tym razem wpadła informacja o kolejnej frakcji.
Przez cały grudzień zbieraliśmy ciekawostki z nadchodzącego Heroes: Olden Era, w sylwestrowy wieczór informowaliśmy o małej rewolucji w Heroes 3, a teraz podziwiamy pierwsze obrazki prezentujące kolejny zamek w modzie Horn of the Abyss – Bulwark.
O frakcji nie wiemy absolutnie nic, ale parę rzeczy można wywnioskować z poniższego wideo. Po pierwsze będzie to frakcja mieszkańców północy, nawiązująca m.in. do mitologii nordyckiej, co akurat wygląda zaskakująco podobnie do tego, co zobaczymy w innej nadchodzącej gigamodyfikacji, czyli Day of Reckoning (pigułkę informacyjną oraz więcej ciekawostek znajdziecie w naszym numerze specjalnym o Heroes of Might and Magic).
Heroes 3: Bulwark – jednostki
Jeśli chodzi o armię nowego miasta w Heroes 3, to HotA Crew zdążyło pokazać ich całkiem sporo jak na krótkie ujawnienie kolejnej wielkiej aktualizacji:
- Snow Elf / Kobold Foreman (jednostka strzelająca);
- Yeti / Armored Spirit;
- Mamut (nazwa nie została ujawniona);
- Jottun Warlord.
Jak podaje nieoficjalne Wiki Hereos 3: Horn of the Abyss, Snow Elf ma być jednostką I lub II poziomu, Yeti V, Mamut (nazwany tam roboczo Armored Mammoth) VI, a wojownik Jotunn – VII.
zdjęć
I to absolutnie wszystko, co na ten temat wiadomo na 100%. Data premiery? Również nieznana, ale mając w pamięci, ile lat czekaliśmy na modyfikację do Heroes 3: Horn of the Abyss wprowadzającą Fabrykę, nie sądzę, abyśmy zobaczyli to w ciągu najbliższych 2 lat.
Zastanawia mnie, jak po polsku będziemy nazywać ten zamek. Jak wskazuje Wikipedia, słowo „bulwark” wywodzi się z niderlandzkiego, w którym oznaczało typ umocnień nazywanych u nas bastionem – ale takie stronnictwo już mamy. W dawnej polszczyźnie mianem bulwaru określało się fortyfikacje w Paryżu, ale jak dobrze wiemy, od dawna bulwar to po prostu szeroka aleja czy promenada nad morzem albo rzeką.
Jednocześnie pozostaje jeszcze parę ciekawych określeń powiązanych z budynkami czy fortyfikacjami, jak warownia, basteja, barbakan, reduta czy strażnica. Które waszym zdaniem byłoby najlepsze?
Przy okazji przypomnę, czemu nowy zamek to takie wielkie "halo". Przez 25 lat fani Heroesów 3 nie byli w stanie dodać nowej frakcji do gry, a jedynie podmienić którąś z istniejących. Horn of the Abyss okazało się pierwszą modyfikacją, której nie tylko udało się to zrobić, ale której twórcy zadbali też o usprawnienie macierzystej gry i jej balans.
Heroes 3 - wysyp nowych informacji
Przypomnę na koniec kilka rzeczy, które wydarzyły się ostatnio w świecie Heroes of Might and Magic:
- świeża aktualizacja do Heroes 3: Horn of the Abyss wprowadza tonę zmian, m.in. naprawia Sokoli Wzrok, Balistykę, Pierwszą Pomoc, wzmacnia Żywiołaki i poprawia jednostki z Fabryki;
- pierwszy utwór z Heroes: Olden Era, wykonany premierowo na żywo przez polską Heroes Orchestrę;
- jako pierwsi na świecie opublikowaliśmy wrażenia z grania w Heroes: Olden Era (grali Macix i b-side);
- pokazano wstępną grywalną wersję zaginionego miasta z Heroes 3, które oryginalnie miało się pojawić zamiast Wrót Żywiołów w dodatku Armageddon's Blade;
- nasze kompendium ze wszystkim, co musicie wiedzieć o Heroes: Olden Era.
Czytaj dalej
Jestem szefem działów online w CD-Action. O gierkach piszę od 20 lat od gazetki szkolnej i fansite'ów, przez Playa, Komputer Świat Gry, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.