29.05.2023, 17:15Lektura na 2 minuty

Nvidia ACE: Porozmawiaj z NPC

Zastanawialiście się, jakby wyglądały gry, gdybyście mogli sobie uciąć pogawędkę z postaciami niezależnymi?


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Nvidia udostępniła krótkie demo przedstawiające, jak zdaniem firmy będzie wyglądać przyszłość gier wideo. A jeśli traktujecie je jako odskocznię od rzeczywistości i okazję do pozwolenia na chwilę odpoczynku swoim strunom głosowym, to przyszłość widziana oczami Jensena Huanga niekoniecznie pokrywa się z waszą wizją.


Pokaż mi swoje towary

Udostępniony na tajwańskich targach Computex 2023 materiał prezentuje rozmowę protagonisty z kucharzem w cyberpunkowym barze z ramenem. Pomimo tego, że dialogi do zbyt górnolotnych nie należą i jest spora szansa, że napisane zostały przez AI, to już sam fakt, że sztuczna inteligencja jest w stanie w naturalny sposób reagować na mowę człowieka, sprawia, że całość nabiera imponującego wydźwięku.

Omawiana wersja demonstracyjna została przygotowana przez Nvidię w partnerstwie z Convai i ma ona na celu promocję pakietu programowania ACE, czyli Avatar Cloud Engine, w skład którego wchodzą narzędzia NeMo, służące do wdrażania dużych modeli językowych (ang. large language models) oraz Riva, odpowiedzialne za zamianę mowy na tekst oraz tekstu na mowę. Całość powstała na silniku Unreal Engine 5 i została wypełniona aż po brzegi wszelkimi możliwymi wodotryskami.

Nvidia jest jedną z firm, które dostrzegają ogromny potencjał w sztucznej inteligencji i pragnie wykorzystać go do maksimum. Świadczyć o tym może chociażby obecność RTX Remix, który z pomocą AI pozwala na odświeżenie starych gier i tchnięcie w nie powiewu świeżości.

Czy już wkrótce sztuczna inteligencja na dobre zagości w grach? Na rynku są już startupy, które pragną ją wykorzystać do generowania przechodniów, Ubisoft z kolei opracował swojego Ghostwritera, który rzekomo nie ma zastępować scenarzystów, a jedynie ich odciążyć. W końcu jak stwierdził sam CEO Electronic Arts, Andrew Wilson, gry będą jednymi z największych beneficjentów AI. Pytanie tylko, czy zyskają na tym gracze.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów799

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze