6.07.2023, 14:30Lektura na 2 minuty
Wideo

Payday 3: System walki na nowej prezentacji. Broń, przeciwnicy, nowy system pancerza i więcej

Developerzy ze Starbreeze Studios pokazali, z czym się je walkę w nadchodzącym Payday 3.


Patryk „Delighter” Żelazny

Na Payday 3 nie będziemy musieli czekać długo. Najpierw sugerowały nam to czerwcowe wycieki, a parę dni później się potwierdziły. Potem zobaczyliśmy trochę fragmentów rozgrywki – ale ile by ich nie nawciskali do tego niespełna dwuminutowego zwiastuna, nie mógłby przebić najnowszej prezentacji.

Twórcy ze Starbreeze Studios prowadzą na YouTubie coś takiego jak Dev Diaries (czyli po prostu dzienniki twórców). W pierwszym odcinku był poruszany temat samej produkcji. W drugim omawiali platformy, na jakich ukaże się gra, a w trzecim nareszcie poruszyli coś znacznie bardziej soczystego. Ponad 10 minut prezentacji szeroko rozumianej walki – poruszane są kwestie uzbrojenia, ekwipunku, osłon, poruszania się, systemu pancerza, przeciwników i tak dalej.

Jest kilka informacji, które postanowiłem wyróżnić z całego filmu. Jak chociażby to, że Payday 3 będzie mieć 4 stopnie trudności. „Normalny”, „trudny”, „bardzo trudny” oraz „Overkill”, przy czym to „trudny” twórcy uznają za ten podstawowy.

Ponadto na prędkość poruszania będzie wpływać ciężar ekwipunku, więc mamy tutaj pewną dozę swobody – czy wolimy się opancerzyć po same zęby, czy wolimy biegać szybciej. Zresztą cały system pancerza doczeka się sporego rozszerzenia. Na przykład możemy utracić jego część lub konkretne elementy, w które zostaniemy trafieni. Poruszono także temat różnych rodzajów przeciwników, którzy zostali podzieleni na 3 kategorie.

  • Standardowi – tłumaczyć raczej nie trzeba;
  • Nietypowi – twórcy wspominają o policjantach z tarczami oraz snajperach;
  • Specjalni – i tutaj developerzy wymieniają np. Bulldozera, czyli specyficzny rodzaj przeciwnika, którego możemy znać z poprzednich odsłon. W „trójce” poza lepszym uzbrojeniem otrzyma także nowe typy zachowań, w tym nawet... byczą szarżę, która może nas powalić i unieruchomić na pewien czas. Uświadczymy także przeciwników określanych jako Dozer, Zapper czy Cloaker.

I w końcu doszliśmy do tematu broni. Nie ma tutaj zbyt wielu drastycznych zmian. Developerzy mówią na przykład wprost, że system modyfikacji broni jest bardzo podobny do tego z „dwójki”. Więc możemy sami wybrać konkretne elementy, które dołączymy do giwery, jednakże zanim dostaniemy je w swoje ręce, musimy uporać się z systemem progresu. I to dla każdej broni z osobna.

To oczywiście nie wszystko, co jest zawarte w prezentacji, a największym fanom po prostu proponuję jej obejrzenie. Starbreeze Studios dość szczegółowo omawiało rzeczy, które tutaj przytoczyłem jedynie skrótowo z wiadomych przyczyn.

Przypominam, że Payday 3 ukaże się 21 września na PC, PS5 i Xboksach Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze