Projekt Baxter: Twórcy Paydaya robią grę w świecie Dungeons & Dragons
Starbreeze zapowiedziało właśnie nową grę. Premiera dopiero za kilka lat, ale koncepcja brzmi intrygująco.
Studio Starbreeze jakiś czas po wydaniu Paydaya 2 wpadło w kłopoty, z których wyciągnął je nieoczekiwanie powrót do rozwijania gry o napadach na banki. Nieco później ktoś podjął mądrą decyzję o postawieniu na tego konia, toteż zapowiedziano Paydaya 3. Po premierze opinie wcale nie były aż tak dobre, jak można się było spodziewać. Mało zawartości, problemy z serwerami i wszechobecnym grindem to tylko niektóre bolączki Paydaya 3, o których przeczytacie w naszej recenzji.
Gra dalej się rozwija, ale pojawiły się kłopoty w jasnej komunikacji i terminowanym patchowaniu, natomiast całość ostatecznie nie osiągnęła zadowalających wyników. Niewątpliwie Starbreeze potrzebuje kolejnego resetu, jednak zanim studio ponownie nauczy się czegoś na własnych błędach, dostanie okazję do spróbowania swoich sił w czymś całkiem nowym – w 2026 roku planują wydać produkcję o kryptonimie Projekt Baxter, bazującą na świecie Dungeons & Dragons.
O grze wiemy jeszcze bardzo niewiele, a twórcy opisują ją tak:
Gra osadzona w realiach Dungeons & Dragons będzie zawierała elementy najbardziej kojarzone ze studiem Starbreeze: kooperacyjny tryb wieloosobowy oraz model gry-jako-usługi angażujący społeczność.
Chociaż na pierwszy rzut oka tego typu rozgrywka nie pasuje do D&D, to po dłuższym zastanowieniu widzę w tym sens – pomimo wykopania ze Steama, takie Dark and Darker nie narzeka na brak chętnych do gry, a gdyby tę formułę nieco przerobić i zaimplementować mechaniki znane z takiego Paydaya, to otrzymamy potencjalnie dziwaczne „extraction fantasy”, które może się udać.
Niestety na efekty przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Jak czytamy na stronie Starbreeze:
Projekt Baxter jest tworzony na Unreal Enginie 5 i pojawi się na wszystkich głównych platformach w 2026 roku.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.