1.03.2022, 08:33Lektura na 2 minuty

Rockstar nadal naprawia remaster GTA: The Trilogy. Patch 1.04 i masa poprawek

Lista tego, co przynosi nam łatka 1.04 w GTA: The Trilogy - The Definitive Edition, jest naprawdę długa, a jej lektura tylko przypomina, jakim dramatem była premiera tych remasterów.

A przynajmniej dla graczy. Bo Rockstar i Take-Two mogli odkorkować szampana, gdy dowiedzieli się, że ich bubel rozszedł się w ponad 10 mln egzemplarzy. Dobrze przynajmniej o tyle, że dyrektor generalny Take-Two wprost przyznał "początkowe rozczarowanie jakością" i chęć dalszej poprawy remasterów GTA: The Trilogy.

Teraz na wszystkie platformy trafił patch 1.04, który ma poprawić ogólny stan wszystkich trzech gier, a więc GTA III, Vice City i San Andreas: stabilność działania, tryby graficzne, problemy z powtórkami misji, detekcję kolizji czy tekstury. Oprócz tego wymieniono jeszcze kilkadziesiąt konkretnych przykładów, dotyczących różnych misji, miejsc czy przedmiotów, z którymi remastery miały problem. Pełną listę znajdziecie tu.

Przypomnijmy – w listopadzie 2021 ukazały się feralne remastery GTA, które po chwili zniknęły ze sklepów, a potem wróciły... wraz z furią wściekłych fanów serii. Zaczęło się bombardowanie każdego z tytułów na Metacriticu i w sklepach, a – jak widać po powyższej liście – Rockstar nadal sprząta po pozornie prostym zadaniu, jakim było odświeżenie gier sprzed kilkunastu lat.

Eugeniusz Siekiera o GTA III: The Definite Edition pisał u nas tak:


Wróciłem tam z nadziejami i bagażem fantastycznych wspomnień, wyjeżdżam rozgoryczony i poirytowany. Liberty City to moje miasto i to się nigdy nie zmieni, ale odpowiadający za remaster partacze i nienażarty wydawca powinni dostać dożywotni zakaz wstępu do niego.


W krytyce wtórował Cursian, który recenzował Vice City, wypominając: "koślawe modele, beznadziejny deszcz, a przede wszystkim misja, której nie da się ukończyć". Najlepiej z całej trójki wypadło u nas San Andreas, którego recenzję pisałem ja, choć nie dało się ukryć, że "roi się tu od bugów, glitchy i głupotek".

Redaktor
Barnaba „b-side” Siegel

W CDA od czerwca 2021, jestem szefem działów recenzji i publicystyki. O gierkach piszę od 2002 roku: gazetka szkolna, fansite'y, Play, Komputer Świat Gry, Gamezilla, Gamikaze, Rzeczpospolita, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl. Byłem redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.

Profil
Wpisów68

Obserwujących14

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane