Seria Halo przechodzi na nowy silnik. Twórcy zmieniają szyld
To dopiero początek sporych zmian w obrębie marki Halo.
Ostatnie lata dla marki Halo można określić jako słodko-gorzkie. Choć ostatnie Infinite było przyzwoitym dziełem, to raczej mało kto przyznałby, że to technologiczna innowacja, jakiej spodziewano się po nowej generacji konsol. Do tego trzeba dodać skasowanie serialowej adaptacji po zaledwie dwóch sezonach oraz zakończenie wsparcia dla sezonów w sieciowym module produkcji. Stopniowe odchodzenie od Halo Infinite było jednak zamierzonym ruchem, ponieważ w kuluarach mówiło się o pracach nad nową odsłoną.
Podczas tegorocznych rozgrywek Halo World Championship zaprezentowano pierwsze ogromne zmiany, jakie czekają markę. Przede wszystkim samo 343 Industries przechodzi do historii – od teraz firma będzie znana pod nazwą Halo Studios. Zapowiedziano również prace nad kilkoma projektami, co po zmianie szyldu może sugerować, że możemy oczekiwać nowego Halo oraz jego różnych spin-offów.
Najważniejszym ogłoszeniem była jednak zmiana silnika graficznego. Przez lata nowe odsłony powstawały na leciwym już Slipspace Engine. Jak wspomina reżyser artystyczny, Chris Matthews, niektóre narzędzia mają swoje korzenie jeszcze w dwudziestym wieku, a dalsza praca nad wysokobudżetowymi tytułami byłaby niezwykle utrudniona.
Chociaż 343 stale go (Slipspace Engine – przyp.red.) rozwijało, istnieją aspekty Unreala, które Epic rozwijał od jakiegoś czasu, a dla nas są niedostępne w Slipspace. Implementacja ich u nas wymagałaby sporo czasu i zasobów.
Z treści cytatu możecie więc wywnioskować, że Halo Studios przechodzi na Unreal Engine 5. Z tej też okazji zaprezentowano specjalny zwiastun, który przedstawia pierwsze ujęcia Halo na nowym silniku. Kolejnych informacji o poczynaniach byłego 343 Industries mamy wyczekiwać niebawem.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.