Skyrim: Rzeczna Puszcza odtworzona na Unreal Enginie 5
Szczerze mówiąc, to właśnie tak zapamiętałem Skyrima, a jednak różnica jest ogromna – Unreal Engine 5 ma moc.
Unreal Engine jest bardzo rozpoznawalnym silnikiem w branży gier i słyszymy o nim praktycznie co chwilę, ostatnio głównie za sprawą „piątki”. Powstał pewnego rodzaju trend, polegający na odwzorowywaniu kultowych miejsc, właśnie na Unreal Enginie 5, często z zatrważająco dobrym efektem końcowym. Ostatnio ktoś zaprezentował, jak mógłby wyglądać Cyberpunk 2077, gdyby był stworzony właśnie na tym silniku. Sięgają po niego również najwięksi twórcy gier, w końcu prawdopodobnie powstanie na nim najnowsza Mafia, a nawet CD Projekt Red nie szczęści dobrych słów na jego temat.
Tym razem ktoś postanowił odwzorować Rzeczną Puszczę ze Skyrima, a efektami swojej pracy podzielił się za pomocą 3,5-minutowego filmu na YouTubie. Trzeba przyznać, że po raz kolejny robi to wrażenie, jednak przyznam: myślałem, że kilka pierwszych sekund pokazuje oryginalnego Skyrima – cóż, zapamiętałem go trochę lepiej, niż wyglądał w rzeczywistości.
Liczę, że podobną jakość zobaczę, kiedy w końcu pojawi się pierwszy zwiastun The Elder Scrolls VI. Na ten moment mogę o tym tylko pomarzyć, ale mam nadzieję, że Skyrimowa Babcia skutecznie pospieszyła Todda Howarda.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.