rek

Sony tłumaczy, dlaczego nowy abonament nie zapewni exclusive’ów. „Zbyt drogie w produkcji”

Sony tłumaczy, dlaczego nowy abonament nie zapewni exclusive’ów. „Zbyt drogie w produkcji”
Przedstawiciel PlayStation Hiroki Totoki twierdzi, że dodawanie do abonamentu gier ekskluzywnych na premierę obniżyłoby ich jakość.

Jak pisaliśmy pod koniec kwietnia, PlayStation Plusa czekają duże zmiany. Podobnie jak Nintendo Switch Online i ten abonament dostanie nowe warianty. Dodadzą m.in. dostęp do gier z poprzednich generacji oraz biblioteki kilkuset nowych tytułów – tzw. „odpowiedzi na Game Passa od Sony”. Ceny nowych wersji będą wcale niemałe, jednak nie zapewnią nam dostępu do największych ekskluzywnych hitów w dniu premiery.

Na ostatnim spotkaniu inwestorskim dyrektor finansowy Sony Hiroki Totoki wyjaśnił, co stoi za tą decyzją. Otóż jego zdaniem zmniejszyłoby to zyski z gier AAA, a co za tym idzie – ich budżety. To z kolei doprowadziłoby do stopniowej „erozji” jakości tytułów pokroju Uncharted czy God of War. Zaznaczył również, że „unika komentarza na temat sposobu działania konkurencji”. Kampanię Halo Infinite dodano do Game Passa w dniu premiery.

Nie jest to wcale rzadkość. Podobną strategię przyjął Disney. Amerykańska korporacja udostępniała w swoim abonamencie (który zadebiutuje w Polsce już za kilka tygodni) potencjalnie mniej dochodowe filmy Pixara – jak „Luca”, „Co w duszy gra” czy „To nie wypanda”. Nie dystrybuowała ich w kinach w USA, nawet jeśli obostrzenia już na to pozwalały. Tam trafiały jedynie „bezpieczne” filmy, dostępne także w streamingu za wysoką dodatkową opłatą.

Jedna odpowiedź do “Sony tłumaczy, dlaczego nowy abonament nie zapewni exclusive’ów. „Zbyt drogie w produkcji””

  1. No i ma rację.

Dodaj komentarz