Spider-Man: The Great Web – Wyciekły materiały z anulowanej gry-usługi
Insomniac Games nie ma ostatnimi czasy szczęścia w kwestii wycieków.
Ostatnimi czasy z Insomniac Games na nieszczęście twórców coraz częściej wyciekają różne plany i projekty studia. W grudniu ubiegłego roku doszło do sporego ataku, w wyniku którego doszło do ujawnienia materiałów z gier oraz prywatnych danych jego pracowników. W tamtym tygodniu natomiast wraz z nowym patchem przypadkowo do Spider-Mana 2 dostał się tryb developerski. Gracze odnaleźli w nim m.in. kilka informacji na temat DLC. Teraz zaś dowiedzieliśmy się o kolejnym projekcie, który to najpewniej w ostatniej chwili wyrzucony do kosza.
Jeszcze miesiąc temu w wyniku pierwszego ze wspomnianych ataków do sieci trafiły dwa screeny z gry sieciowej w uniwersum Człowieka-Pająka. Choć wtedy Sony i Insomniac milczeli na temat tego projektu, to teraz wyręczył ich w tym kolejny wyciek. Po internecie zaczął krążyć zwiastun Spider-Mana: The Great Web, na razie dostępny do obejrzenia tutaj. Miał być to multiplayer osadzony w Nowym Jorku maksymalnie dla pięciu graczy , z którymi bronilibyśmy miasta przed złoczyńcami, a konkretnie przed Sinister Six. Choć nie byłoby to jedyne miejsce, do którego byśmy się udali – zabawa polegałaby także na przemierzaniu różnych multiwersów.
Nie bez powodu używam tutaj czasu przeszłego – jak podaje Insider Gaming, Spider-Man: The Great Web został anulowany przez Sony, co wynika z tegoż wycieku. Jest to o tyle zaskakujące, że prawdopodobnie od przynajmniej dwóch lat Insomniac mógł pracować nad tytułem. Sam zwiastun z fragmentami rozgrywki pokazuje, że studio miało już solidną podstawę do rozwijania projektu.
Tym samym lista dwunastu gier-usług, które Sony chciało wydać do końca 2026 roku, mogła ponownie skrócić się o jedną pozycję. Do innych anulowanych multiplayerowych projektów należy ten osadzony w świecie The Last of Us. Żywota miał dokonać także Twisted Metal, którego podobno skasowano w wyniku zwolnień w studiach należących do Sony.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.