Starfield: Gra wzbogaciła się o obsługę DLSS
Oczywiście nieoficjalnie – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeden z moderów dodał obsługę DLSS.
Jak już wiecie z pierwszych recenzji, Starfield okazał się być zaskakująco dobrym tytułem Bethesdy, choć nie obyło się bez drobnych problemów. Choć gra oficjalnie nie miała jeszcze premiery, to we wczesnym dostępie bawiło się już grubo ponad 230 tysięcy graczy i z każdym dniem ta liczba będzie tylko rosnąć. Czy przebiją wynik Baldura? Zobaczymy.
Szef Bethesdy, Todd Howard, już kilka miesięcy temu zagrzewał moderów do roboty, a niektórzy z nich odpowiedzieli na wezwanie – jednym z nich był niejaki PureDark, mający na swoim koncie m.in. implementację DLSS w Skyrimie czy Elden Ringu. Moder zadeklarował, że także Starfield otrzyma wsparcie dla technologii Nvidii i to tej obsługiwanej przez najnowsze karty z serii 4000, a więc niezadowoleni z optymalizacji mogliby skorzystać z generowania dodatkowych klatek.
Jak zapowiedział, tak zrobił i modyfikacja pozwalająca na korzystanie z DLSS 2 jest już dostępna na Nexusie. Z pojawiających się w internecie materiałów wynika, że po instalacji Starfield dostaje konkretnego kopa i działa zdecydowanie szybciej. Choć nie tak szybko jak DLSS 3:
Dla posiadaczy kart graficznych bez obsługi DLSS jest jeszcze opcja wykorzystania Intel XeSS, ale sam autor twierdzi, że może to mieć podobne efekty, co FSR 2. Benefity z nowszej wersji technologii Nvidii mogą dać jeszcze lepsze osiągi, jednak w każdej beczce miodu musi być łyżka dziegciu i nie inaczej jest tym razem – mod na DLSS 3 w Starfieldzie dostaniecie tylko wtedy, jeśli zdecydujecie się na wsparcie modera na Patreonie. Wzrost wydajności wydaje się być na tyle duży, że posiadacze słabszych konfiguracji faktycznie mogą to rozważyć…
Warto jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy: PureDark sam przyznał się do korzystania ze swoich poprzednich modów, ponieważ implementacja DLSS w Starfieldzie częściowo polegała na tym, co zrobił wcześniej – dzięki temu mod został wydany już kilka godzin po pojawieniu się gry we wczesnym dostępie. Jeśli amator był w stanie zrobić to tak szybko, to czemu Bethesda nie pomyślała o tym wcześniej?
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.