9
25.06.2024, 16:02Lektura na 2 minuty

Stellar Blade: Studio zdradza pierwsze dane o sprzedaży i mówi o wersji na PC

Nie jest tak dobrze, jak mogłoby być, ale Stellar Blade nie ma się czego wstydzić.


Samuel Goldman

Jak to z tym Stellar Bladem było, wszyscy chyba pamiętają. Najpierw wersja bez cenzury okazała się jednak ocenzurowana, a w odpowiedzi najwyraźniej niezupełnie stabilne środowisko części graczy rozkręciło nagonkę i zaczęło grę zwracać. Wkrótce afera przycichła, do tytułu trafił nowy tryb oraz kilka strojów i właściwie tyle – popremierowy rozwój gry nie można nazwać klęską obfitości. Jedyne, co w kwestii Stellar Blade’a było obfite, to bezsensowne dyskusje o atrakcyjnych protagonistkach w grach, jednak z czasem i to się przejadło.

Sama produkcja, jak przeczytacie w recenzji Łukasza, nie była zła, ale też już chyba przestała być na topie, a odpowiedzialne za nią, południowokoreańskie Shift Up, podało pierwsze dane dotyczące sprzedaży. Jak donosi serwis Gamemeca, Ahn Jae-woo dyrektor finansowy studia oszacował, że gra przekroczyła milion sprzedanych egzemplarzy.

Stellar Blade jest zupełnie nową marką, przez co pod względem przekonywania do siebie graczy ma pod górkę – nie jest to sytuacja nowa i najwyraźniej rozkręcający emocje marketing nie był w stanie temu zaradzić. Dla porównania: w zaledwie tydzień od premiery God of War Ragnarok trafiło do 5 milionów nabywców.


Stellar Blade na PC

Przy czym wynik produkcji Shift Up nie jest zły i pozwala patrzeć w przyszłość z optymizmem. Sam Ahn Jae-Woo zaznaczył, że gra wyszła tylko na PS5, a że jego zdaniem konsumenci aktualnie przenoszą się na pecety, to zainteresowanie użytkowników wzrośnie po wydaniu na nowej platformie. Coś bardziej interesującego dorzucił szef Shift Up:


Obecnie weryfikujemy możliwość wydania Stellar Blade’a na PC, ale prosimy o cierpliwość i zrozumienie, ponieważ wiąże nas umowa. Nie możemy zdradzić konkretnego terminu ani tego, czy w ogóle taki port powstanie.


Kim Hyung-Tae, szef Shift Up

W najbliższych miesiącach do tytułu zawitają kolejne nowości: tryb fotograficzny, kolejne wdzianka, a pod koniec roku zobaczymy współpracę z jakąś dużą marką.

Pozostaje mieć nadzieję, że studio wie, co robi i ma konkretny plan. Odkładając na bok kontrowersje, Stellar Blade był dobrym akcyjniakiem z paroma słabszymi pomysłami, które bez problemu można by było poprawić w sequelu z większym budżetem.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1359

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze