Szczegóły nowej frakcji w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Twórcy odpowiadają na zarzuty o niezgodności z kanonem
Unfrozen przedstawiło swoje spojrzenie na Rój z Heroes of Might and Magic: Olden Era i jego zgodność z kanonem Might and Magic.
Heroes of Might and Magic: Olden Era ma być powrotem do korzeni serii i już sama nazwa gry sugeruje, że jej twórcy wzorują się przede wszystkim na tych najbardziej rozpoznawalnych i wielbionych przez tysiące graczy starszych odsłonach Heroes of Might and Magic. Unfrozen jednak nie zamierza zwyczajnie zaprezentować nam ładniejszego dla oka miksu „trójki” i „piątki”, ale stawia też na autorskie elementy, w tym między innymi na nową frakcję w postaci diabelskiego Roju. Studio jakiś czas temu dało nam przedsmak tego, jak prezentuje się ona w akcji, teraz zaś zdradza nieco więcej szczegółów na jej temat.
Gdy fani serii Might and Magic zobaczyli piekielne owady na pierwszym zwiastunie Heroes of Might and Magic: Olden Era, niektórzy z nich mieli swoje uwagi odnośnie do tego, na ile dodanie takiej frakcji może godzić w kanon tego uniwersum. Unfrozen w najnowszym devlogu podejmuje ten temat i wyjaśnia własne spojrzenie na umiejscowienie Roju w Olden Erze.
Przede wszystkim wydarzenia z gry mają miejsce na tysiące lat przed pierwszą odsłoną Heroes of Might and Magic, a Noc Spadających Gwiazd, która zapoczątkowała obecność Kreegan na planecie Enroth, będzie miała miejsce dopiero kilkaset lat po Olden Erze. Ponadto atak kosmicznych diabłów skupiał się na Enroth (kontynencie o tej samej nazwie co planeta) i Antagarich i brakuje doniesień o ich działaniach na Jadame, gdzie wylądujemy w grze Unfrozen. W dodatku samego Inferno nie spotykamy w Might and Magic 8, co według interpretacji studia oznacza, że, jeżeli w ogóle się na Jadame pojawili, zostali tam w pełni wyeliminowani.
Unfrozen jednak nie chciało kompletnie zrezygnować z piekielnej frakcji, stąd ulepiło Rój z „na wpół samoświadomych plemion os z Might and Magic 8”. Dołożyli to tego też własną historię rozwoju Jadame i owej frakcji, lecz więcej szczegółów na ten temat poznamy dopiero, gdy będziemy już mogli sami zagrać w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Sami zaś zdradzili póki co tyle, że przy tworzeniu Roju inspirowali się obecnym w uniwersum Might and Magic Kultem Baa skupionym wokół diabłów.
![Heroes Olden Era](https://cdn.cdaction.pl/images/2025/02/13/c85de260-3903-419a-9e3f-15ce9a10d0bf.jpeg?preset=medium)
Unfrozen opowiedziało też nieco o samym stylu rozgrywki powiązanym z Rojem, który nazwano „grą monofrakcyjną”. Innymi słowy, decydując się na tę frakcję, najlepiej będzie skupić się na konstruowaniu armii bazującej głównie na piekielnych owadach, bowiem np. dzięki specjalnej umiejętności możemy przywołać kokon z larwami, których liczba zależna będzie od łącznego HP wszystkich jednostek Roju w armii. Ponadto niektóre z nich będą zadawały więcej obrażeń stworzeniom wyższego poziomu od własnego, a taka Modliszka posiada aż trzy umiejętności, co czyni ją bardziej uniwersalną na polu bitwy.
Heroes of Might and Magic: Olden Era trafi do wczesnego dostępu w drugim kwartale 2025 roku. Jak dotąd w kwestii frakcji najwięcej dowiedzieliśmy się o Lochu i Nekropolii. Być może dowiecie się nawet więcej bezpośrednio od samych twórców gry, ponieważ ci pojawią się na kolejnym MeetUpie CD-Action, który odbędzie się 1 marca.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.