Przed wami Loch w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Unfrozen ujawniło jednostki i bohaterów
Wcześniej prezent halloweenowy, a teraz świąteczny.
Pierwsza zapowiedź Heroes of Might and Magic: Olden Era nie wywołała może powszechnego zachwytu wśród fanów, jednak dziennikarze obecni na tegorocznym Gamescomie, byli zgoła innego zdania. Jeżeli chcielibyście poznać wrażenia osób, które jako pierwsze na świecie mogły w Olden Erę zagrać i opisać swoje wrażenia, to zachęcam do przeczytania tekstu, który niedawno ukazał się na naszej stronie. Z kolei jeśli interesuje was bardziej encyklopedyczne podsumowanie wszystkiego, co o nowych Heroesach wiemy, to spokojnie dla was też się coś znajdzie.
Studio Unfrozen tworzące Heroes of Might and Magic: Olden Era nie skąpi graczom informacji i regularnie publikuje czy to devlogi, czy inne materiały opisujące nadchodzącą produkcję. W październiku, z okazji Halloween, ujawniło jednostki i bohaterów Nekropolii, a teraz twórcy powracają do nas ze świeżutkim przedstawieniem kolejnej frakcji, czyli Lochu. Wideo znajdziecie poniżej.
Bohaterowie Lochu dzielą się na Czarnoksiężników (magia) oraz Władców Podziemi (moc), a zatem mamy tu podział znany z Heroes 3. Co natomiast wyróżnia tę frakcję, to jej specjalna umiejętność, zwana Stylami Walki. Oddam tutaj głos Etharilowi, czyli polskiemu menadżerowi społeczności z Unfrozen, który na discordzie studia wyjaśnił działanie tej zdolności.
Style Walki to umiejętności jednostek Lochu, które działają na zasadzie alternatywnego ataku — poświęcasz obrażenia, by wykonać specjalny atak, którego normalnie jednostka nie może robić. Nie kosztują energii i są zawsze dostępne.
A zatem, jak ta zdolność wygląda w praktyce i przede wszystkim — jakimi jednostkami dysponuje Loch w Heroes of Might and Magic: Olden Era?
Jednostki Lochu
Poziom 1. — Troglodyci/Piekielni troglodyci/Toksczni troglodyci — armię Lochu otwierają „ogóry”, które w Olden Erze nie doczekały się większych zmian. Swoje kiepskie statystyki na szczęście nadrabiają liczebnością. Ulepszony wariant osłabi atak lub obronę przeciwnika, natomiast Styl Walki pozwoli poświęcić część obrażeń, na rzecz ataku o długim zasięgu, czyli możliwości trafienia jednostki znajdującej się jedno pole od nas.
Poziom 2. — Dywersant/Podstępny dywersant/Ponury dywersant — Loch w Heroes of Might and Magic: Olden Era jest silnie powiązany z Mrocznymi Elfami, a zatem nie mogło ich zabraknąć na polu bitwy. Elfi zabójcy, zamiast chodzić, mogą się teleportować, a przyjęcie Stylu Walki pozwala im na wyprowadzenie ciosu oraz powrót na poprzednio zajmowane miejsce. Ulepszenia mogą wyprowadzać globalne ataki lub ukrywać się w cieniu i całkowicie zniknąć z widzenia przeciwnika.
Poziom 3. — Tej jednostki nie ujawniono w omawianym materiale, jednak z poprzednich doniesień wiemy tyle, że będzie to elfia tancerka ostrzy, rzucająca czakramami.
Poziom 4. — Minotaury/Minotaury królewskie/Minotaury strażnicy — kolejny klasyk, które nie mogło w Lochu zabraknąć. Minotaury mogą pochwalić się wysokimi statystykami, co kontrowane jest przez stosunkowo niski tygodniowy przyrost. Zawsze mają wysokie morale, a przybranie Stylu Walki pozwala na zadawanie ataków w linii sięgającej 3 pól w dowolnych kierunku. Po ulepszeniu nasi rogaci towarzysze będą mogli wykonywać prewencyjne kontrataki lub nakładać na siebie dodatkowe wzmocnienia.
Poziom 5. — Meduzy/Meduzy rzeźbiarki/Meduzy królewskie — druga jednostka dystansowa w armii Lochu, która zadaje pełne obrażenia niezależnie od odległości dzielącej ją od celu. Przyjęcie Stylu Walki pozwala na posłanie w przeciwników gradu strzał, który zada obrażenia obszarowe. Co się tyczy ulepszeń, to jedno z nich zyska pełną skuteczność w walce w zwarciu oraz ikoniczną zdolność petryfikowania przeciwników, a drugie zmieni Meduzy w jeszcze skuteczniejsze strzelczynie.
Poziom 6. — Hydry/Chtoniczne Hydry/Piekielne Hydry — kilkugłowe czołgi będą stanowić idealny front dla armii Lochu. W Heroes of Might and Magic: Olden Era Hydry mogą zaatakować do trzech przeciwników znajdujących się przed nimi, a po ulepszeniu także regenerować swoje zdrowie lub nakładać na wrogów osłabienia, zależnie od wybranego wariantu. Ich Stylem Walki jest możliwość zaatakowania wszystkich przeciwników stojących dookoła nich, oczywiście kosztem zadawanych obrażeń.
Poziom 7. — Czerwone smoki/Czarne smoki/Popielate smoki — majestatyczne gady, które w zasadzie od zawsze stanowiły najsilniejszą jednostkę Lochu, niezależnie od części serii Heroes of Might and Magic. Smoki potrafią latać, są całkowicie odporne na magię, a po ulepszeniu mogą nakładać wzmocnienia na sojuszników lub przyjąć bardziej ofensywny wariant i rzucać się prosto w szeregi przeciwnika. Styl Walki to oczywiście zionięcie ogniem w kształcie stożka, które może trafić kilka jednostek naraz.
Armia Lochu nie zaskakuje nas niczym nowym, a korzysta z dobrze sprawdzonych motywów z poprzednich części, co może nieco zrazić tych, którzy oczekiwali większej innowacji w zestawie jednostek. Osobiście bardzo podoba mi się pomysł Stylów Walki, które wprowadzają do gry dodatkowy element taktyczny, dzięki czemu walki toczone tą frakcją będzie można rozegrać na kilka różnych sposobów.
Heroes of Might and Magic: Olden Era ukaże się we Wczesnym Dostępie w drugim kwartale przyszłego roku.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.